کد خبر: ۲۰۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
دبیر همایش دانش بنیان صنعت پتروشیمی در گفت‌وگو با مهر:
یک مقام مسئول شرکت ملی پتروشیمی گفت: برای ساخت بار اولی تجهیزات پتروشیمی از هولدینگ‌ها نیازسنجی صورت می‌گیرد و با توجه به ظرفیت بالایی که وجود دارد امید است آن‌ها همراهی بیشتری انجام دهند.

مهیار نادری، مسئول امور توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و دبیر همایش دانش بنیان صنعت پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح‌های توسعه دانش‌بنیان شرکت ملی پتروشیمی گفت: در گذشته ما قرارداد ساخت بار اول بازوی بارگیری کرایوژنیک را با هماهنگی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به سرانجام رساندیم و برای سایر اقلام هم از طریق هولدینگ ها نیازسنجی صورت خواهد گرفت و پس جمع‌بندی اقلام مورد نیاز با هماهنگی معاونت علمی به یک سری قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه الآن در مرحله شناسایی نیازها هستیم، افزود: مثلاً ما الآن می‌دانیم کمپرسور مورد نیاز هست اما اگر شما مشخصات خاصی را بخواهید باید به سراغ متقاضی بروید تا با توجه به شرایط، ظرفیت و خوراکی که می‌خواهد استفاده کند محصول را بسازید و الآن ما در مرحله مشخص شدن نیازها هستیم.

نادری با اشاره به اینکه رهبری به طور ویژه بر دانش‌بنیان کردن صنعت نفت و گاز و پتروشیمی تأکید داشتند، تصریح کرد: هولدینگ‌ها باید بیایند کمک و همکاری کنند و بدون همکاری آن‌ها به نتیجه دلخواه نخواهد رسید. آن چیزی که ما انتظار داریم این است که هولدینگ ها بیش از این همراهی انجام دهند و با توجه به پای کار بودن شرکت‌های دانش‌بنیان و معاونت علمی، امید داریم که این اتفاق بیافتد.

مسئول امور توسعه کسب و کارهای دانش بنیان افزود: در بحث ساخت بار اول ملاحظات مالی برای ما اولویت ندارد. یعنی هدف اول این است که ما به خودکفایی و ساخت با کیفیت محصول در داخل برسیم و امتیازات و تضامینی هم، از جمله بند «د» و «الف» ماده ۱۸ قانون بودجه، برای کمک به ساخت بار اول کالاهای دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

نادری گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی اولین شرکتی بود که با توجه به تأکیدات قبلی رهبری در حوزه دانش‌بنیان ها وارد شد و بیمه توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان را هم راه‌اندازی کرد. شرکت پژوهش و فناوری را هم که ما از قبل داشتیم و دو لایسنس( دانش فنی) GTPP و MTP را آنجا شروع کردند. از طرفی هم در تجهیزات ما وارد شده‌ایم که ظرفیت بسیار خوبی از سوی شورای عالی امنیت ملی هم در اختیار ما گذاشته شده است و این ظرفیت را می‌دهد که بر اساس تقاضا، بدون تشریفات مناقصه، ساخت را به سمت توانمندترین سازنده ببریم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار