کد خبر: ۲۰۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
راستینه در صحن مجلس:
نماینده مردم شهرکرد در مجلس گفت: اتکا به منابع توهمی موجب کسری بودجه و تورم و باعث خواهد شد که دولت امکان اداره کشور را نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد راستینه در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه اول اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی، اظهار کرد: دولت در لایحه بودجه پیش‌بینی کرده که هر بشکه نفت حدود ۶۰ دلار به فروش برسد، اما برخی از پیشنهادات نمایندگان ناظر به این است هر بشکه نفت ۷۰ دلار به فروش برسد.

وی بیان کرد: مطابق گزارش دیوان محاسبات، کل فروش فرآورده‌های نفتی تا امروز کمتر از ۳۰ درصد بوده است، چطور ممکن است آنچه امکان تحقق ندارد، مبنای برنامه‌ریزی قرار گیرد؟

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اتکا به منابع توهمی موجب کسری بودجه و تورم می‌شود، برنامه‌ریزی روی منابعی که امکان تحقق آن‌ها وجود ندارد، باعث خواهد شد که دولت امکان اداره کشور را نداشته باشد.

راستینه تأکید کرد: باز هم یک تومان به حقوق‌ها اضافه می‌کنید و با کاهش قدرت خرید، با افزایش تورم، با ایجاد تورم ساختاری و با کاهش کسری ترازی عملیاتی، پایه پولی را به شدت ارتقا می‌دهیم و قدرت خرید را کاهش می‌دهیم.

این نماینده مجلس متذکر شد: مجلس انقلابی که از سال گذشته شعار می‌داد که زلف اقتصاد را به برجام گره نزنید، اما امروز با یک خوش‌بینی مفرط که حالا برجام به نتیجه می‌رسد یا نمی‌رسد، فکر می‌کند می‌توانیم با افزایش صادرات نفت مشکل را حل کنیم، این کار سبب تسلط بیگانگان بر اقتصاد می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار