کد خبر: ۲۰۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در نیمه غربی و جنوب‌غرب کشور و روزهای شنبه و یکشنبه پیشِ رو در شرق و جنوب‌شرق، همچنین جنوب استان تهران، جنوب سمنان، شمال اصفهان و قم وزش باد شدید موقت و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ امروز بارش باران، وزش باد شدید موقت و گاهی رعد و برق در غرب و جنوب‌غرب کشور، شمال‌غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور داریم و در مناطق مرتفع بارش برف گزارش شده است، بیشینه بارش‌ها امروز در غرب کردستان، بخش‌هایی از چهارمحال و بختیاری و جنوب آذربایجان غربی است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده 7 اسفند فعالیت سامانه بارشی در سواحل غربی خزر و نقاطی که ذکر شد ادامه دارد و از اواخر وقت فردا به تدریج از شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته شده و روز یکشنبه در شمال‌شرق و شرق کشور، سواحل شرقی خزر، ارتفاعات و دامنه‌‌های البرز شرقی بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد:‌ روز دوشنبه 9 اسفند در نواحی شمال‌شرق کشور بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود و سه‌شنبه بارش پراکنده در شرق کشور خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امروز و فردا در استان‌های ساحلی خزر افزایش 4 تا 6 درجه‌ای دما را خواهیم داشت، گفت: روز یکشنبه 8 اسفند کاهش دما در این نواحی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز و فردا در نیمه غربی کشور همچنین جنوب‌غرب و روزهای شنبه و یکشنبه پیش‌ِ رو در شرق و جنوب‌شرق کشور همچنین جنوب استان تهران، جنوب سمنان، شمال اصفهان و قم وزش باد شدید موقت و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان درباره وضعیت جوی تهران اظهار داشت:‌ آسمان پایتخت فردا نیمه‌ابری تا ابری گاهی بارش باران با وزش باد و احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 17 و 10 درجه خواهد بود.

وی گفت:‌ روز آینده بندرعباس و اهواز با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار