کد خبر: ۲۰۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو اعلام کرد؛ پیش‌بینی بارش‌ها تا انتهای اردیبهشت ۱۴۰۱ در بیشتر حوضه‌های آبریز کشور کمتر از متوسط بلندمدت خواهد بود.
پیش بینی بارش‌های کشور کمتر از متوسط بلندمدتبه گزارش  خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، بر اساس پیش بینی این موسسه، میزان متوسط بارش‌های حوضه آبریز دریای خزر تا انتهای اردیبهشت سال آینده در مقایسه با دوره بلندمدت با ۳ درصد افزایش به ۱۴۹ میلی‌متر خواهد رسید، اما وضع بارش‌ها در دیگر مناطق کشور کمتر از حد نرمال پیش بینی می‌شود. 
 
حوضه آبریز دریاچه ارومیه تا پایان اردیبهشت ۱۴۹ میلی‌متر بارش دریافت خواهد کرد که در مقایسه با دوره بلندمدت، یک‌درصد کمتر خواهد بود. 
 
میزان بارش پیش‌بینی‌شده برای حوضه آبریز فلات مرکزی نیز در این مدت ۵۲ میلی‌متر خواهد بود این در حالی است که درمقایسه با دوره بلندمدت کاهش ۳۸ درصدی خواهد داشت.
 
حوضه آبریز قره‌قوم هم در این مدت ۹۵ میلی‌متر بارندگی خواهد داشت که در مقایسه با دوره بلندمدت که ۱۱۲ میلی‌متر بارش ثبت شده دارد , ۱۵ درصد کاهش خواهد داشت. 
 
وضع بارش حوضه آبریز مرزی شرق نیز تا آخر اردیبهشت ۳۶ میلی‌متر پیش بینی می‌شود در حالی که بارش این حوضه در مقایسه با ۶۷ میلیمتر دوره بلندمدت ۴۷ درصد کمتر است. 
 
میزان بارش پیش‌بینی‌شده برای حوضه آبریز دریای عمان و خلیج‌فارس نیز تا آخر اردیبهشت ۸۵ میلی‌متر است که در مقایسه با دوره بلندمدت (۱۳۵ میلی‌متر بارش) کاهش ۳۷ درصدی خواهد داشت.
 
در فاصله زمانی ابتدای اسفند ۱۴۰۰ تا آخر اردیبهشت ۱۴۰۱ میزان بارش‌های پیش‌بینی شده برای حوضه‌های آبریز درجه دو کشور، حوضه‌های بندرعباس، سدیج، حله‌رود و رودخانه‌های کوچک، کل، مهران و مسیل‌های جنوبی و کاریان و خنج، در مقایسه با متوسط بلندمدت، کاهش ۵۰ درصدی خواهند داشت.
 
بر اساس این گزارش، وضع بارش اسفند ۱۴۰۰ در بیشتر حوضه‌های آبریز واقع در جنوب، غرب و مرکز کشور کمتر از متوسط دوره بلندمدت پیش‌بینی می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار