کد خبر: ۲۰۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
با گذشت سه هفته از آخرین پیگیری در مورد رایگان شدن گاز خانوارهای کم مصرف تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد، دوباره پیگیر آخرین وضعیت اجرای قانون شدیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ در سه هفته اخیر، پیگیر رایگان شدن گاز خانوارهای کم مصرف دو نهاد حمایتی بودیم که در این باره سید مرتضی حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی گفت: تاکنون طلاعات 950 هزار خانوار تحت پوشش به طور کامل  آماده و شناسه قبض خواسته شده از تهیه شده  است و بزودی به شرکت ملی گاز ارسال خواهیم کرد.
 
حسین خدرویسی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره ) نیز در جدید ترین مصاحبه خود از ارسال فهرست تعدد از خانوارهای های تحت پوشش این نهاد حمایتی  خبر داد و گفت: بیش از 800 هزار شماره اشتراک از مددجویان دریافت کردیم و در اختیار شرکت ملی گاز قرار دادیم.
 
 
با احتساب این آمار و ارقام از 5 میلیون خانوار تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی, فقط  کد اشتراک کمتر از یک پنجم خانوارها به شرکت ملی گاز ارسال شده است.
 
در ادامه سری به شرکت ملی گاز زدیم تا ببینیم آیا مسئولان شرکت ملی گاز, صحت  این اطلاعات را تایید می کنند یا خیر ؟
 
جلال نورموسوی مدیرهماهنگی امورگازرسانی شرکت ملی گاز  تاکید کرد: تاکنون اطلاعات حدود 700 هزار  خانوار تهیه و کد اشتراک آنها برای شرکت گاز ارسال شده که از این تعداد 400 هزار مشترک تایید و بفیه در سیستم مکانیزه مشترکان شرکت ملی گاز در حال بررسی است.
 
وی می افزاید: در سازمان بهزیستی وضعیت مطلوب نیست چرا که تنها در 5 استان عملکرد مطلوب بوده و عملکرد 6 استان هم متوسط ثبت شده, در بقیه استان ها آمار و اطلاعات جمع آوری شده بسیار محدود بوده و عملکرد مناسبی نداشته اند.
 
این وضعیت درحالی است که  تنها چند روز به پایان سال باقی مانده اما همچنان به دلیل کندی کار در نهادهای حمایتی، خانوارهای کم مصرف تحت پوشش این دو نهاد,  نتوانسته اند حق قانونی خود را دریافت کنند.
 
مکتوب گزارش از : محمد الماسی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار