کد خبر: ۲۰۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵
وقتی در مورد تصمیمات مرتبط با سرمایه‌گذاری صحبت می‌شود ، اکثر افراد به فروش، درآمد یا افزایش دارایی های خود فکر می‌کنند . در این مقاله از ایرکا کریپتو قصد داریم تا در مورد تحلیل تکنیکال صحبت کنیم .

تفاوت تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

تحلیل تکنیکال چیست ؟

وقتی در مورد تصمیمات مرتبط با سرمایه‌گذاری صحبت می‌شود ، اکثر افراد به فروش، درآمد یا افزایش دارایی های خود فکر می‌کنند . در این مقاله از ایرکا کریپتو قصد داریم تا در مورد تحلیل تکنیکال صحبت کنیم .

تحلیل تکنیکال چیست؟ تحلیل تکنیکال روش مشهوری است که به‌شما کمک می‌کند تا مطابق با آن قدم بردارید. تحلیل تکنیکال باعث می‌شود تا دیدگاه‌تان را در مورد شاخص یا سهام خاصی توسعه دهید یا تجارتی را که می‌خواهید وارد آن شوید یا از آن خارج شوید را مشخص کنید.

 

 تحلیل تکنیکال چه کاربردی دارد؟

تحلیل تکنیکال می‌تواند برای هر چیزی استفاده شود از سهام گرفته تا ارز دیجیتال، هر چیزی که فکرش را بکنید. تا زمانی که اطلاعاتی در مورد قیمت قبلی وجود داشته باشد، فرصتی برای استفاده از تحلیل تکنیکال وجود دارد. این تحلیل اغلب به‌وسیله نمودارهایی از داده‌هایی مرتبط انجام می‌گیرد تا سیگنال‌های تردینگ کوتاه‌مدت ایجاد شوند. یک تحلیل‌گر فنی می‌تواند اطلاعات را برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد تردینگ تفسیر کند.

در تحلیل تکنیکال، رفتار قیمت قبلی برای پیش‌بینی قیمت‌های آتی به بهترین روش بررسی می‌شود. شاخص‌های مختلفی برای شناسایی و تعیین مسیر این پیش‌بینی استفاده می‌شوند. در آموزش تحلیل تکنیکال به این نکته اشاره می‌شود که همه اطلاعات مرتبط به بازار در قیمت منعکس می‌شود و این روال احتمالاً تکرار شود . البته، تحلیل‌های متفاوت می‌توانند تفسیرهای متفاوتی از همان داده داشته باشند.

تریدرها به روش‌های مختلفی از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند، اما یکی از مفاهیم پایه آن، حمایت و مقاومت است. حمایت، سطح قیمتی است که اوراق بهادار معمولا مانع از سقوط آن می‌شود. مقاومت نیز سطحی است که یک سهام مانع از افزایش قیمت می‌شود. اگر قیمت یک سهام زیر منطقه حمایت پایین بیاید و برای مدتی همان‌جا بماند، معمولا نشانه این است که به کاهش خود ادامه خواهد داد.

تحلیل فاندامنتال چیست؟

تحلیل فاندامنتال روشی برای ارزیابی ارزش ذاتی یک سهام است. این تحلیل ترکیبی از صورت‌حساب‌های مالی، تاثیرات بیرونی، رویدادها و ترندهای صنعتی است. در سایت ایرکا کریپتو از زیر مجموعه ایرکا هولدینگ توجه به این نکته حائز اهمیت است که ارزش ذاتی یا ارزش منصفانه یک سهام در طول یک شب تغییر نمی‌کند. چنین تحلیلی به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های مهم را شناسایی کنید و ارزش واقعی آن را تحلیل کنید.

 

تحلیل فاندامنتال چه کاربردی دارد؟

کاربرد تحلیل فاندامنتال

در تحلیل فاندامنتال از سه مجموعه اطلاعات استفاده می‌شود که عبارتند از:

 

    اطلاعات تاریخی برای بررسی وقوع اتفاقات در گذشته

    اطلاعات شناخته شده سهام در مورد شرکت از جمله اطلاعیه‌های ایجاد شده توسط مدیریت و نظر دیگران در مورد شرکت

    اطلاعاتی که به‌لحاظ عمومی شناخته‌شده نیستند اما مفید هستند، به‌عبارت دیگر چگونگی کنترل بحران‌ها، موقعیت‌ها و غیره.

 

تحلیل فاندامنتال معمولا شامل بررسی بسیاری از عوامل مرتبط با قیمت‌های سهام است که عبارتند از:

 

    عملکرد کلی شرکتی که در آن صنعت مشارکت دارد

    محیط سیاسی داخلی

    توافق‌های تجاری مربوطه و سیاست‌های خارجی

    صورتحساب‌های مالی شرکت

    بیانیه‌های مطبوعاتی شرکت

    تحلیل رقیب

 

اگر اندیکاتورهای فاندامنتال یک شرکت تاثیر منفی را نشان دهند، احتمالاً قیمت سهام شما صدمه خواهد دید. به‌عبارت دیگر، اگر داده‌ها مثبت باشد، می‌تواند قیمت سهام شما را نیز افزایش دهد.

انواع متفاوت تحلیل فاندامنتال

دو نوع تحلیل فاندامنتال وجود دارد:

    کیفی: مطالعه‌ای که شامل ارزش برند، تصمیمات در مورد مدیریت، عملکرد مالی شرکت در طی یک دوره مفروض و دیگر عوامل مشابه است.

    کمی: تحلیلی که مبتنی بر عدد است و صورتحساب‌های مالی شرکت را در نظر می‌گیرد و شامل قیمت سهام از مشاهدات است.

 

اگرچه این رویکردها متفاوت هستند، اما به‌طور برابر برای تحلیل قیمت سهام یک شرکت از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

 

بهترین سایت‌های اخبار فاندامنتال ارز دیجیتال کدام‌ها هستند؟

بازار ارز دیجیتال به‌سرعت در حال گسترش است. پس می‌توانید تصور کنید که اخبار مربوط به این بازار از چه اهمیت زیادی برخوردار است. مثل اکثر صنایع دیگر، وب‌سایت‌هایی هستند که تلاش می‌کنند تا اخبار فاندامنتال ارز دیجیتال را منتشر کنند تا دیگران از آن به نفع خود استفاده کنند. در این مقاله از وب‌سایت ایرکا کریپتو از زیرمجموعه ایرکا هولدینگ قصد داریم تا بهترین وب‌سایت‌هایی که اخبار مربوط به فاندامنتال ارز دیجیتالی را منتشر می‌کنند، معرفی کنیم.

 اخبار فاندامنتال ارز دیجیتال

 

وب‌سایت‌های بسیاری وجود دارند که این نوع اخبار را منتشر می‌کنند. در این مقاله بهترین این وب‌سایت‌ها را معرفی می‌کنیم:

کوین تلگراف (Coin Telegraph)

کوین تلگراف یک منبع اخبار مهم در بسیاری از زمینه‌های مربوط به بازار ارز است. این وب‌سایت روزانه میلیون‌ها بازدید دارد.

 

کوین اسپیس (Coinspace)

کوین اسپیس یک تازه‌وارد در بازار اخبار ارز دیجیتال است، اما خیلی زود پیشرفت کرده است. این سایت یکی از وب‌سایت‌های خبری است که دیدگاه کلی‌نگرانه‌ای را در مورد بازار فراهم می‌کند. می‌توانید آخرین اخبار در مورد ارز را برای تبادل پلتفرم‌ها بیابید.

کوین دسک (CoinDesk)

کوین دسک نیز نقش مهمی در بازار دارد. مانند کوین‌ تلگراف، کوین دسک نیز همه جنبه‌های بلاک‌چین را پوشش می‌دهد.

 

بیت کوین مگزین (Bitcoin Magazine)

در این وب‌سایت می‌توانید اخبار مرتبط با اکوسیستم جدید بیت‌کوین و فناوری بلاک‌چین را بیابید. چون بیت‌کوین مگزین دارای رویکرد منحصربه‌فردی است ترجیح دادیم آن را در این فهرست قرار دهیم.

 

ردیت (Reddit)

در این وب‌سایت علاوه بر اینکه اخبار فاندامنتال ارز دیجیتال منتشر می‌شود، شامل بهترین منابع خبری در یکجا است. همچنین این وب‌سایت به‌بهترین شکل با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند.

 

حرف آخر

در انتها باید بگوییم که وب‌سایتی را انتخاب کنید که به‌بهترین شکل مناسب شما است. هر وب‌سایتی را انتخاب کنید باید مطمئن شوید که اخبار منتشرشده بی‌طرفانه و قابل اعتماد است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار