کد خبر: ۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۰
رییس سازمان نظام مهندسی معدن عنوان کرد:
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: علیرغم اینکه ایران از نظر ذخائر معدنی بسیار غنی است و سابقه‌ 6000 ساله در معدن‌کاری دارد فعالیت‌های معدنی در زمینه‌ معدن‌کاری مدرن نسبت به سایر کشور‌ها عقب‌تر است که امیدواریم بتوانیم به یک رشد شایسته در این حوزه برسیم.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛ هرمز ناصرنیا در مراسم افتتاح سومین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی و پنجمین کنفرانس مهندسی معدن اظهار کرد: این نمایشگاه تنها برای ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری تشکیل نشده بلکه بخشی از نمایشگاه مربوط به تجهیزات مواد معدنی است.
 
وی با بیان این‌که ایران توانایی تجهیز بسیاری از ابزار‌آلات معدن‌کاری را دارد، گفت: باید در این زمینه نیز اقداماتی صورت گیرد تا از تمام پتانسیل‌های موجود در این حوزه استفاده شود.
 
ناصرنیا با اشاره به نمایشگاه و همایش سال گذشته گفت: برنامه‌ سال گذشته موفقیت‌آمیز بوده است؛ به‌طوری که تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران خارجی تمایل به سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های معدنی ایران را پیدا کردند.
 
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران هدف از برگزاری این سه برنامه را با یکدیگر را برقراری پل ارتباطی میان دانشجویان و پژوهشگران با کارهای اجرایی معدن عنوان و اظهار کرد: در کنار این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی نیز به منظور ارتقای سطح معدن کشور برگزار می‌شود که امیدواریم امسال نیز شاهد تاثیرات چشم‌گیر آن باشیم.
 
در ادامه خدایاری، رییس انجمن مهندسی معدن ایران در توصیف این انجمن گفت: انجمن مهندسی معدن ایران یک تشکل عینی غیردولتی است که با هدف توان‌سازی معدن‌کاری، ارتباط بنگاه‌های پژوهشی و معدن‌کاران و کمک به ارتقای معدن کشور ایجاد شده است.
 
وی با بیان این‌که اگرچه خاستگاه انجمن معدن ایران دانشگاه است اما نقطه عزیمت آن را جامعه معدن تشکیل داده است، افزود: این انجمن مشتاق است دانش را در اختیار جامعه معدن‌کارانی که به جایگاه خود راضی نیستند و در جست‌وجوی ارتقای این حوزه هستند، قرار دهد.
 
خدایاری برگزاری کنفرانس‌های دوسالانه انجمن معدن را وسیله‌ای برای ارتقای حوزه معدن عنوان و اظهار کرد: مراجعه‌کنندگان این کنفرانس عرضه‌کنندگان و متقاضیان دانش هستند و ماموریت این انجمن ساماندهی مهندسی معدن و ارتقای بخش معدن است.
 
در ادامه نیلی، رییس دانشگاه تهران با بیان این‌که امسال 80 سال از تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران می‌گذرد، گفت: دانشگاه تهران این افتخار را دارد که بخش عمده‌ مهندسان معدن در این دانشگاه حضور داشته است.
 
وی ادامه داد: حدود 27 سال پیش دانشگاه تهران شرکت مشترکی را به نام شرکت فرآوری مواد با وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد کرد که تاکنون دستاوردهای زیادی را به وجود آورده است.
 
رییس دانشگاه تهران با بیان این‌که بخش عمده‌ای از این شرکت به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: امیدواریم مجددا این شرکت به حالت سابق خود برگردد.
 
نیلی با بیان این‌که ایران در خلق دانش فعالیت‌های بسیاری را انجام داده است و یکی از بالاترین نرخ‌های رشد علم را در جهان دارد، گفت: اثر‌بخشی چندانی در این حوزه دیده نمی‌شود که می‌توان دلیل آن را این دانست که سازمان‌های مختلف به دنبال یک هدف استراتژی نبوده‌اند و دولت اتکای خود را تنها به بودجه نفت دانسته و در درآمد‌های ناشی از پژوهش و فناوری غفلت ورزیده است.
 
رییس دانشگاه تهران گفت: امیدواریم با افزایش ارتباط بین دانشگاه و فعالیت‌های اجرایی بتوانیم این مسائل را برطرف کنیم.
 

انتهای پیام/

برچسب ها: معدن ، ایران ، سابقه
نام:
ایمیل:
* نظر: