کد خبر: ۲۰۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: فراز و فرود‌های ایجاد شده در شاخص بورس ربطی به سازمان بورس ندارد و این سازمان هیچ نقشی در روند معاملات این بازار ندارد.
 
ادعای سازمان بورس در نداشتن نقش در فراز و فرود‌های شاخص بورسبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، مجید عشقی گفت: اکنون بازار براساس اقدامات انجام شده روند خوبی را در پیش گرفته و به مرحله ایجاد ثبات و آرامش رسیده است.
 
وی مساله مدیریت بازار در وضعیت فعلی را از ۲ جنبه مورد تحلیل قرار داد و افزود: نخستین جنبه، جنبه مربوط به افزایش سود شرکت‌ها است و جنبه دیگر وابسته به بحث روانی مالی و رفتاری است که روند معاملات این بازار را تحت تاثیر خود قرار داده است.
 
عشقی بازار سرمایه را جزو بازار‌های آینده‌دار در اقتصاد کشور دانست و گفت: فردی که تصمیم به خرید سهام در بازار می‌گیرد؛ در واقع اقدام به دریافت سود در آینده می‌کند که در صورت وجود فضای مثبت روانی و نیز فضای معقول اقتصادی، خوش‌بینی‌ها نسبت به بازار بیشتر می‌شود و سرمایه‌گذاران تمایل به خرید سهام در بازار پیدا می‌کنند.
 
به گفته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، ممکن است متغیر‌های واقعی در اقتصاد کشور با تغییر چندانی همراه نشوند، اما قیمت سهام شرکت‌ها تحت تاثیر ۲ جو مثبت و منفی ایجاد شده در بازار با تغییر همراه می‌شوند.
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار