کد خبر: ۲۰۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶

تنها یک هفته از عرضه بازی ایپکس لجندز (Apex Legends) برای موبایل می‌گذرد. با اینحال این بازی برای شرکت سازنده، یعنی ریسپاون (Respawn)، سود بسیار زیادی داشته است. نسخه موبایل بازی ایپکس لجندز در دو هفته اول عرضه بیش از ۴.۸ میلیون دلار درآمد داشته است. نکته اینجاست که این بازی رایگان است!

تاریخ دقیق عرضه بازی ایپکس لجندز موبایل ۲۷ اردیبهشت (۱۷ می) بود. این بازی روی اندروید و آی‌او‌اس در ۶۰ کشور مختلف قابل دریافت است. در هفته اول عرضه، کشور آمریکا بیشترین دانلود این بازی را داشت. پس از آن هند و برزیل قرار داشتند. دقت کنید که مانند نسخه کامپیوتر و کنسول، نسخه موبایل ایپکس لجندز نیز رایگان است.

در همان بازه زمانی یک هفته، آمریکایی‌ها بیشترین هزینه را برای این بازی کردند. به همین دلیل ۲.۱ میلیون دلار از درآمد این بازی از کشور آمریکا بوده است. پس از آن ژاپن و بعد تایلند قرار دارند.

نسخه موبایل Apex Legends

نسخه موبایل ایپکس به طور کامل برای این دستگاه‌‌ها بهینه شده است.

اگر بخواهیم این بازی را با رقبا مقایسه کنیم، بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) در هفته اول عرضه تنها ۶۰۰ هزار دلار درآمد داشت. این درحالی است که بازی کال آو دیوتی موبایل (Call of Duty Mobile) حدود ۱۵ میلیون دلار در هفته اول عرضه درآمد داشته است. البته لازم به ذکر است پابجی به نوعی پایه گذار سبک بتل رویال در موبایل بود و به همین دلیل استقبال کم از آن در ابتدا کاملاً منطقی است.

نکته جالب اینجاست که با وجود اینکه سبک بتل رویال درآمد خوبی داشته است، همچنان نتوانسته به اندازه ۳ ژانر اول موبایل درآمد داشته باشد. سه سبک اول پازل، کازینو و استراتژی هستند. این سه سبک هرکدام بیش از ۴ میلیارد دلار درآمد داشتند.

در حال حاضر عناوین بسیاری برای موبایل عرضه می‌شوند. با اینحال اگر دقت کنید همچنان استقبال از سبک‌های ساده‌تر روی موبایل بیشتر است. به دلیل اینکه با وجود پیشرفت سخت افزاری همچنان اجرای یک عنوان بتل رویال روی موبایل دشوار بوده و نیاز به زمان زیادی دارد. با این حال بازی‌های ساده تنها برای ۱۰ دقیقه زمان استراحت که شما دارید، کافی هستند.

منبع: Gamesindustry.biz

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب ها: Apex Legends
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار