کد خبر: ۲۱۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
از سوی معاون اول رئیس جمهور؛
بانک مرکزی موظف شد هر ساله در حدود اعتبارات مصوب، امکان پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به مستأجران حائز شرایط را فراهم کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون اول رئیس جمهور، تصویب نامه هیئت وزیران در خصوص پرداخت هر ساله تسهیلات کمک ودیعه مسکن را به وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه، بانک مرکزی موظف است هر ساله با اعلام وزارت راه و شهرسازی در حدود اعتبارات مصوب امکان پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به مستأجران حائز شرایط را فراهم کند.

بانک مرکزی همچنین مکلف به تأمین شرایطی شده که بانک‌های عامل وثایقی، چون حساب یارانه افراد، سهام عدالت و امثال آن‌ها را به عنوان ضمانت تسهیلات بپذیرند و در صورتی که این وثایق،  تکافوی تسهیلات را داد، درخواست ضمانت مازاد از آن‌ها از سوی بانک‌های عامل اعطای وام ودیعه مسکن ممنوع است.

 

تغییر فرمول محاسبه کمیسیون مشاوران املاک

دو روز پیش هم با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور  فرمول محاسبه کمیسیون مشاوران املاک تغییر کرد.

بر این اساس حق الزحمه مشاوران املاک بر اساس ارزش منطقه‌ای معاملات که کمیسیون تقویم املاک سالانه تعیین می‌کند، محاسبه خواهد شد. حق الزحمه مشاوران املاک پیش از این بر مبنای درصدی از قیمت معاملاتی تعیین می‌شد.

بر اساس ابلاغیه جدید نرخ حق‌الزحمه مشاوران املاک سالانه تغییر خواهد کرد.

 

انتقال سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات

 وزیر راه و شهرسازی هم پیش از این در برنامه تلویزیونی جهان آرا اعلام کرد: بر اساس آخرین اقدامات و هماهنگی‌های صورت پذیرفته، در صورت ایجاد بستر‌های سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز، سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات تا پایان تیرماه به وزارت راه و شهرسازی منتقل می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار