کد خبر: ۲۱۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت : مجلس به همراه وزارت بهداشت و معاونت غذا و دارو به جد پیگیر موضوع نایابی سمعک در کشور است .

نایاب بودن سمعک در کشور آقای یحیی ابراهیمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مهمان  شبکه رادیویی گفت و گو

 با موضوع نایاب بودن سمعک در کشور بود.

مجری: شما در کمیسیون بهداشت در زمینه کمبود سمعک پیگیری داشته اید؟

مهمان برنامه:  عضو  محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی: منظورتان سمعک عادی است، اینها افرادی هستند که این سمعک ها توسط هیئت امنای ارزی تأمین می شود و افرادی که در نوبت هستند قطعاً کمبودهایی است به علت عدم تخصیص کافی در سطح کشور این مشکل به وجود آمده است.

مجری: یک موضوعی در رسانه ها مطرح شده است و آن اینکه از زمانی که شرکت های تأمین کننده موظف شدند که برای استعلام اصالت سمعک آن را در سامانه ثبت کنند و قیمت مصوب را هم باید درج کنند از بعد از آن بود که زمزمه های کمبود سمعک به گوش رسیده چون بعد از این ثبت در سامانه باید به نام بیمار و براساس قیمت مصوب سمعک را بفروشند. از این منظر شما پیگیری خبری داشتید.

مهمان برنامه:  آقای یحیی ابراهیمی : واقعیت امر این است که ما معمولاً قبل از اینکه بحث ارز  چهار هزار و دویست تومانی مطرح شود بدون اینکه امکان سنجی انجام دهیم و براساس نیاز باشد بالاخره خیلی از شرکت های واردکننده اقدام به وارد کردن همین سمعک ها انجام می شد گرچه در بحث سمعک هایی که از طریق کاشت حلزون نیاز بود بعد از آزاد شدن این موضوع باعث شد که این امکان سنجی ارز که قطع شد مشکلاتی ایجاد شد در بحث وارد کردن این سمعک ها.

مجری: همکاران رسانه ای در خبرگزاری ها پیگیری کردند و با یک عرضه کننده سمعک تماس گرفتند برای دریافت گفته اگر به قیمت دولتی بخواهید باید چند ماه در صف بمانید ولی اگر آزاد می خواهید باید دو برابر قیمت پول بدهید و همین الان تحویل بگیرید. پس وارد شده است در عرضه مشکل داریم.

مهمان برنامه:  وارد شده است اما بحث در پرداخت هزینه هایی بوده. که قیمتی که الان ارائه شده و قیمت گذاری شده با قیمتی که  شرکت ها وارد کرده اند و قیمتی که الان قیمت گذاری شده است اختلاف دارد قیمت مصوبی که اینها تعیین کرده اند می  گویند این قیمتی که برای ما تمام شده است با قیمتی که قرار است ارائه کنیم متفاوت است و باعث شده ارائه ندهند. اینهایی که از قبل وارد کرده اند با همان ارز چهار هزار و دویست تومان وارد کرده اند و موظف هستند با قیمت مصوبی که وزارت بهداشت و تجهیزات پزشکی اعلام کرده به بیماران ارائه شود.

مجری: وقتی عرضه نمی شود شما بعنوان مجلس از وزارات بهداشت چه پیگیری دارید؟

مهمان برنامه:  قطعاً همین قضیه در کمیسیون بهداشت مطرح شده و از مجموعه شرکت هایی که واردکننده هستند پیگیر هستیم که انشاالله با همان قیمتی که مصوب شده به مردم ارائه دهند الان واقعاً در سطح جامعه کسانی که این قضیه را نیازمند هستند و بایستی به اینها ارائه شود با مشکلات روبرو شدیم و ما در کمیسیون این قضیه را بررسی کردیم و از طریق معاونت درمان پیگیر هستیم که کسانی که واقعاً وارد کردن با ارز چهار هزار و دویست تومانی و بایستی با آن قیمتی که خود وزارت بهداشت اعلام کرده است به کسانی که نیازمند هستند ارائه شود.

مجری: پیگیری شما از وزارت بهداشت چه زمانی نتیجه خواهد داد؟

مهمان برنامه:  زمان را نمی دانیم ولی پیگیر هستیم و  خود وزارت بهداشت و معاونت غذا و دارو  هم پیگیر هستند که این مشکلی که در سطح جامعه به وجود آمده است برطرف شود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار