کد خبر: ۲۲۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۶
تجارت الکترونیک، در ایران در ابتدای راه و به واسطه پتانسیل بالا، تجارتی رو به توسعه است. این صنعت به لطف محبوبیت استفاده از گوشی‌های هوشمند، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به جایگاه خوبی رسیده است.

توسعه تجارت الکترونیکی با پلتفرمهای آنلاین در بستر حمل و نقل ریلی

تجارت الکترونیک، در ایران در ابتدای راه و به واسطه پتانسیل بالا، تجارتی رو به توسعه است. این صنعت به لطف محبوبیت استفاده از گوشی‌های هوشمند، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به جایگاه خوبی رسیده است.

به گزارش تجارت آنلاین، در سومین روز از دهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته، شرکت پیشتاز راه و شهر از سرویس خدمات تجارت الکترونیک خود رونمایی کرد.

مدیرعامل شرکت پیشتاز راه و شهر در جمع خبرنگاران با تشریح این سرویس نوین و فناورانه عنوان کرد: با استفاده از سرویس تجارت الکترونیک، شرکت پیشتاز راه و شهر، توانایی اتصال به تمامی بازارگاه‌های بزرگ و کوچک کشور را خواهد داشت.

مجیدفغانی افزود: تجارت الکترونیک، در ایران در ابتدای راه و به واسطه پتانسیل بالا، تجارتی رو به توسعه است. گفتنی است این صنعت به لطف محبوبیت استفاده از گوشی‌های هوشمند، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به جایگاه خوبی رسیده؛ استفاده از این خدمات با تمرکز بر لجستیک نه تنها کسب و کارها و فعالیت های روزانه را تسهیل خواهد کرد بلکه رشد، توسعه و همگانی شدن را با سرعت بالا برای مشتریان خود به ارمغان خواهد آورد.

وی بیان کرد: شرکت پیشتاز راه و شهر نیز در راستای بروزرسانی و تلاش جهت استفاده از تکنولوژی‌های مدرن، پیاده‌‌سازی و توسعه سرویس تجارت الکترونیک را در راهبردهای خود مورد توجه قرارداده است. این شرکت در تلاش برای نقش آفرینی مناسب، رسیدن به جایگاهی مطلوب در صنعت لجستیک، رفع نیازمندی ها و مشکلات صنعت حمل و نقل و خدمات وابسته، با تکیه بر توانمندی‌های خود است.

به گفته فغانی، در این بازار، بازیگران اصلی، سکوهای فعال در حوزه لجستیک، کارخانجات، بازرگانان، عمده فروش‌ها، ‌کوریر سرویس ها، فروشگاه‌ها و مشتریان عادی هستند. اتوماسیون حمل بار و استفاده از سیستم‌های هوشمند رهگیری مرسوله‌ها نیز از دیگر اتفاقات مطلوب و بارز در سیستم لجستیک شرکت پیشتاز راه و شهر است که بهمراه این سرویس می‌تواند به تکمیل زنجیره ارائه خدمات یاری رساند.

وی در بیان دیگر مزایای تجارت الکترونیک اظهار داشت: با عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای و البته بریکس بستر مناسبی را برای فعالیت تولیدکنندگان، صاحبان صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در بازار گسترده کشورهای عضو این سازمان ها فراهم آورده که از مهمترین زیرساخت‌های لازم برای انجام این مهم، توسعه لجستیک و حمل و نقل است که میبایست با بازاریابی قوی نسبت به جذب این صنایع و شرکتها جهت حمل کالاهای صادراتی و وارداتی آن ها اقدام نمود که اهمیت موضوع تجارت الکترونیک بیش از پیش خود را نشان خواهد داد.

فغانی با اعلام اینکه با ایجاد هاب لجستیک آپرین، شرکت پیشتاز راه و شهر به عنوان اولین شرکت خدمات رسان حمل خرده بار و عمده از طریق ریل در این منطقه حضور خواهد یافت گفت: مطالعه مراکز لجستیکی صنعتی در تهران و کلان شهرهای دیگر را در دستور کار کارشناسان حوزه کسب و کار شرکت قرار داده‌ایم تا با توسعه این مراکز نقش ترویج حمل و نقل چند وجهی به منظور کاهش حجم تردد خودروهای سنگين در سطح کشور و همچنین بهبود روش های توزیع کالا و ایضاْ گروپاژ بار در تناژ بسیار بالا و زمان سیر بسیار مناسب تر را برای مشتریان فراهم آوریم.

جذابیت‌های شبکه ریلی

بر اساس این گزارش در ادامه مهرداد ملک محمدی، بنیانگذار شرکت تاپین به ارائه توضیحات تکمیلی از قطاربار پرداخت و در تشریح مزایای استفاده از این خدمت گفت: یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از قطاربار، حمل کالا بدون محدودیت وزنی است ضمن آن که امکان رهگیری کالا و مرسولات از ابتدا تا انتها امکانپذیر است.

وی به جذابیت‌های شبکه ریلی اشاره کرد و گفت: ما هیچ محدودیتی در راه آهن نداریم. بارهای چند گرمی تا وزن بی‌نهایت فقط با ابعاد ۲ متر در ۲ متر که از درب واگن داخل شود قابلیت حمل در این شبکه را دارد. و کسب و کارها از جمله کسب و کارهای آنلاین می‌توانند از این پس بدون محدودیت وزنی و بدون نگرانی استفاده کنند و مرسوله خود را از این طریق ارسال نمایند و بارهایشان را تحویل شبکه قطار بار بدهند.

ملک محمدی افزود: از دیگر جذابیت‌های آن موضوع سرعت است که ویژگی قطارهای ارسال بار به سراسر کشور ظرف حداکثر ۲۴ ساعت بوده که انجام می‌شود. از طرفی حمل بار با کمترین هزینه در شبکه ریلی صورت می‌پذیرد و نکته بعدی حائز اهمیت ایمن بودن ارسال مرسولات می‌باشد چون این مرسولات یک بار بارگیری شده و به مقصد اعزام می‌گردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: