وی افزود: کریدور جنوب- شمال شرق کشور به طول هزار و ۷۸۰ کیلومتر شامل مسیر چابهار- نیکشهر- ایرانشهر- خاش- زاهدان- بیرجند- مشهد به عنوان کوتاهترین مسیر اتصال کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد محسوب میشود و کنارگذر ایرانشهر آخرین حلقه اتصال ایرانشهر به خاش از اهمیت ویژهای برخوردار است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خاطر نشان کرد: به منظور تکمیل این کریدور تاکنون قطعه اول باند بزرگراه خاش- ایرانشهر به طول ۵۰ کیلومتر، بهسازی راه اصلی خاش- زاهدان به طول ۱۷۰ کیلومتر و احداث راه اصلی چابهار- نیکشهر- ایرانشهر به طول حدود ۳۰۰ کیلومتر و تبادل بزرگ ایرانشهر- بزمان احداث و به بهرهبرداری رسیده است.
نورزاد اضافه کرد: کنارگذر ایرانشهر به طول ۲۵ کیلومتر به منظور اتصال ایمن محور چابهار- ایرانشهر به محور ایرانشهر- خاش- زاهدان و همچنین خارج کردن ترافیک از داخل ایرانشهر احداث شد که به زودی به بهرهبرداری میرسد.
شایان ذکر است احداث این کنارگذر موجب کاهش مصرف سوخت، کاهش زمان سفر، ایمن و روان شدن ترافیک در ایرانشهر شده است و از تردد خودروها در داخل شهر که موجب ایجاد ترافیکهای سنگین میشود نیز جلوگیری میکند.