کد خبر: ۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
منوچهری گفت: صادرات زعفران به دلیل عدم شناخت و فرهنگ‌سازی مصرف این محصول در کشورهای روسیه و آسیای میانه ناچیز است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ فرشید منوچهری دبیر شورای ملی زعفران اظهار داشت: بازار صادرات زعفران به کشورهای روسیه و آسیای میانه هدف ما نیست بلکه در حال حاضر ما بازار جدید هنگ کنگ و سایر کشورهای دیگر را که محصول زعفران در آن خریداری شده و مقرون به صرفه بوده در دست مطالعه قرار داده‌ایم و ورود به این بازارها را در جهت تبلیغات داریم.

وی در ادامه افزود: در سال جاری محصول صادراتی زعفران 22 درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که خراسان جنوبی و رضوی همچنان 94 درصد تولید زعفران کشور را در اختیار دارد.

منوچهری با بیان اینکه کیفیت و بسته‌بندی شرط حضور ما در رتبه برتر جهان است تصریح کرد: اگر اتاق بازگانی ایران و مشهد طی این سال‌ها به وضع صادرات زعفران کمک نمی‌کردند ما شاهد وضعیت بسیار نامطلوب آن در بخش صادرات بودیم.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر 75 درصد هزینه صادراتی زعفران را اتاق‌های ایران و مشهد تامین می‌کند و تا به امروز ما شاهد کمک از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان جهت بهبود تولید و سرمایه گذاری برای افزایش این محصول نبوده‌ایم.

انتهای پیام/  
برچسب ها: صادرات ، هنگ کنگ ، زعفران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار