کد خبر: ۲۳۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
با حضور وزیر صمت انجام شد؛
همزمان با سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان البرز،وزیر صمت از روند اجرای پروژه‌های دانش بنیان در استان البرز بازدید و چند پروژه را افتتاح کرد.

افتتاح 6 پروژه بزرگ صنعتی در استان البرز

جلیل کریمی- همزمان با سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان البرز،وزیر صمت از روند اجرای پروژه‌های دانش بنیان در استان البرز بازدید و چند پروژه را افتتاح کرد.
عباس علی آبادی درمراسم افتتاح خط تولید انواع شارژر خودروهای برقی شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو)گفت:یکی از نیاز های برقی سازی حمل و نقل فراهم کردن زیرساخت است و باید امکان شارژ سریع خودروهای برقی را فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه به دلیل مسائل زیست محیطی و اقتصادی بودن خودروهای برقی ناگزیرهستیم به سمت برقی سازی حمل و نقل حرکت کنیم،افزود:آلودگی شهرهای بزرگ باید حل شود و رهبری دغدغه حل این مشکل را دارد همچنین در برنامه های دولت سیزدهم نیز برای برقی سازی، منابع لازم اختصاص داده شده است.
علی آبادی با اشاره به اینکه ما به دنبال این هستیم زیرساخت شارژر برقی را در کل کشور فراهم کنیم،ادامه داد: فاز اول برقی سازی خودرو تاکید بر حمل و نقل عمومی است چرا که در حمل و نقل عمومی بیشترین حجم آلودگی را داریم. وزیر صمت خاطرنشان کرد: شهرداری ها در این موضوع بیشترین همکاری را دارند و شهرداری تهران، مشهد و کرج پیشرو هستند.
افتتاح کارخانه تولید انواع نخ چیت سازبا کاربرد در صنایع نساجی و در زمینی به مساحت ۱۵ هزار۷۴۳ متر مربع با زیربنای هشت هزارو۲۶۵ متر مربع با هزینه ای بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه و ایجاد اشتغال برای ۲۸۰ نفر ،افتتاح کارخانه ساخت لوازم خانگی شامل تلویزیون، ماشین لباسشویی و ظرفشویی هیمالیا در زمینی به گستره ۹۷هزارو۱۱۶ متر مربع و با زیربنای ۶۲ هزار متر مربع با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۷۵۰ نفر و افتتاح دو واحد تولیدی بی بافت گستر جهان و خط تولید انواع باطری ups شرکت صنعت رایان پارس از دستاورد‌های این سفر یک روزه وزیر صنعت و معدن در استان البرز بود.
علی ابادی در ادامه سفر خود نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت (CHP) اختصاصی مجتمع تولیدی مواد غذایی زر شهرستان ساوجبلاغ را افتتاح کرد.این نیروگاه که سوخت آن گازی است یکی از باکیفیت ترین نیروگاه‌های کوچک تولید برق کشور در نوع خود است و با بهره‌برداری از این نیروگاه، انرژی مورد نیاز واحدهای صنعتی وابسته به مجتمع شرکت زر شهرستان ساوجبلاغ تامین شد. وزیر صنعت، معدن وتجارت همچنین از بخش های خطوط محتلف تولید شرکت مواد غذایی زر بازدید کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: