کد خبر: ۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خبر داد:
نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به اینکه دفترچه‌های کار برای مشخص شدن آمار دقیق کارگران ساختمانی در سراسر کشور است گفت: تا پایان سال این دفترچه‌ها در سراسر کشور توزیع خواهد شد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از تسنیم؛هادی ساداتی با اشاره به اینکه کارگران ساختمانی باید برای بیمه شدن کارت مهارت فنی و حرفه ای داشته باشند گفت: بسیاری از استادکاران ساختمانی داری کارت مهارت درجه 3هستند که با سیاست‌های مختلف آنها را تشویق برای دریافت کارت مهارت فنی درجه 1 و 2 در قالب ایمنی، آیین‌نامه و قوانین کار در برنامه آموزشی می‌کنیم.
 
 ساداتی  ادامه داد: در این صنف استادکارانی  وجود دارند که از دانش فنی بالایی برخوردارند اما یا هیچ گواهینامه‌ای ندارند یا کارت مهارت درجه 3 دارند، کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کارفرمایان را تشویق به گذراندن دوره‌ های مختلف فنی و حرفه ای کرده ایم.  
 
وی در ادامه به توزیع  دفترچه کار کارگران ساختمانی در استان‌هایی که دفتر انجمن صنفی کارگران ساختمانی وجود دارد اشاره کرد و گفت:دفترچه های کار برای ساماندهی کارگران ساختمانی تهیه شده است.
 
ساداتی درباره مزیت این توزیع دفترچه های کار گفت: این دفترچه‌ها برای ساماندهی و شناسایی کارگرانی که مستقر هستند یا نقل و انتقال می‌کنند مطلوب است و حاوی اطلاعات شغلی آن است. دفترچه‌های کار از طریق سازمان نظام مهندسی، پلیس و شهرداری قابل پیگیری است.
 
نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در ابتدا توزیع این دفترچه ها در 4 استان از جمله آذربایجان شرقی،مازندان، لرستان و قزوین آغاز شد و گفت: در بقیه استان‌ها به تدریج آغاز شده است  و پیش‌بینی می کنیم که تا پایان سال کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت در سراسر کشور داری دفترچه کار باشند.
 
وی افزود:همواره آمار دقیقی از کارگران ساختمانی وجود نداشته است،‌اما با داشتن این دفترچه کار آمار به طور مشخص تعیین می شود و همچنین با توجه به گستردگی کارگاه های ساختمانی امکان بازدید از کارگاه‌های ساختمانی وجود ندارد و معمولاً‌ مشاهده می  کنیم تعداد زیادی از کارگران به اسم کارگران ساختمانی کارت مهارت دریافت کرده و تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند اما این کار مانع از بروز تخلف خواهد شد.
 
ساداتی با بیان اینکه در جهت توزیع طرح دفترچه های کار گفت: هر 6 ماه یکبار باید به تأمین اجتماعی گزارش عملکردی ارائه شود که این مسئله زمینه ساز تعاملات بیشتر بین انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی و سازمان تأمین اجتماعی می‌شود.
 
 وی درباره نوع دفتر‌چه های کار گفت: این دفترچه ها در دو گروه جداگانه استادکار و کارگر تهیه شده است اما دفترچه‌کار برای گروه‌های شغلی تفکیک نشده است.
 
 انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار