کد خبر: ۲۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
انتخابات هفتم اسفند 1394 با حضور گسترده مردم در پای صندوقهای رای و با رای به کاندیداهای منتخب برای هر دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان با شکوه هر چه تمامتر در سراسر کشور برگزار شد. هرچند هنوز آمار دقیقی از میزان مشارکت اعلام نشده، اما شواهد حکایت از مشارکت گسترده مردم در انتخابات نسبت به انتخابات مجلس گذشته دارد. این مشارکت گسترده البته حاوی پیامهایی برای منتخبان مردم و همچنین مسوولان و نیز دشمنان نظام خواهد بود.

پیام اصلی به منتخبان مردم است؛ کسانی که با رای مردم وارد هر دو مجلس بویژه مجلس شورای اسلامی می شوند. مردم مطالباتی دارند که برای رفع آن مطالبات به نمایندگان موردنظر خود رای داده اند. طبیعتا نمی توان انتظار داشت نمایندگان مجلس مطالبات جزیی هر کدام از رای دهندگان را تامین کنند؛ اما قطعا مطالبات کلی مردم که رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی، تداوم آرامش و امنیت و تلاش برای برداشتن گامهای اجرای برجام 2 در داخل کشور که رفع مشکلات داخلی پس از رفع تحریمهاست، باید در دستورکار منتخبان مردم از هر جناح و هر حوزه انتخابیه ای قرار گیرد.

پیام دوم این مشارکت گسترده، به مسوولان کشور در حوزه ها و مناصب مختلف است که قدر این مشارکت گسترده را بدانند. در سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی، آن را به عنوان سال دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی نامگذاری کرده اند، اگر دولت را نمادی از حاکمیت در نظر بگیریم، بدین معناست که مردم علیرغم تمام مشکلات و گلایه ها، همچنان دلسوز کشور هستند و لذا این همدلی و اتحاد، نیازمند توجه بیشتر از سوی مسوولان در تمام بخشها و ارکان حاکمیت است. مردمی که علیرغم تمام مشکلات، چنین مشتاقانه به دعوت مسوولان لبیک می گویند و در پای صندوق های رای حاضر می شوند تا برگی پرافتخار بر حماسه های کشور بیفزایند، قطعا سزاوار توجه بیشتری هستند تا کسانی که به فرموده امام راحل (ره) ولی نعمتان انقلاب هستند، در سایه این مشارکت گسترده و توجه مسوولان، اندک اندک شاهد رفع مشکلات خود باشند.

پیام سوم این انتخابات، به دشمنان کشور و نظام است که همواره روی حضور و مشارکت کم مردم در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی سرمایه گذاری می کنند و امیدوارند، اما پس از هر انتخاباتی، ناامید می شوند. مردم ایران بارها نشان داده اند که بدون توجه به نظرات دشمنان نظام، هر آنچه خود صلاح بدانند انجام می دهند. این انتخابات مانند سایر انتخاباتی که در کشور ما برگزار شده، نشانه ای روشن از وجود دموکراسی در کشورمان است؛ آن هم در منطقه پرآشوب خاورمیانه، که اغلب همسایگان و کشورهای اطراف ما، حکومتهایی دیکتاتوری یا موروثی دارند و با انتخابات غریبه اند.

امید است حاصل انتخابات هر آنچه باشد، شاهد تلاش و ممارست پیگیر منتخبان مردم برای رفع مشکلات مردم بویژه مشکلات اقتصادی و عمل به وظایف قانونی خود باشیم تا مردم شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر کشورشان در عرصه های مختلف باشند و اثر رای و مشارکت گسترده خود را در انتخابات به روشنی لمس کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار