کد خبر: ۲۹۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
مدیرکل دفتر تجهیز و راهدارخانه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده در ایام نوروز 95 تعداد 12 هزار نفر راهدار در محورهای مختلف کشور برای ایمنی مسافران در سفرهای نوروزی مستقر می شوند.
به گزارش تجارت آنلاین از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی علی ناوی افزود: نزدیک به یکهزار و 400 اکیپ زمستانه نیز در این مدت در جاده های برف گیر در حالت آماده باش قرار خواهند داشت.
وی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از حدود دو ماه گذشته تاکنون نزدیک به 26 هزار کیلومتر از جاده های پرترافیک کشور را که به استان های زیارتی و سیاحتی منتهی می شوند، توسط گروهی از مهندسان مشاور ذیصلاح رصد کرده و اقدام های کوتاه مدتی که انجام آنها می توانست در افزایش ایمنی ایام نوروز مؤثر واقع شود، انجام داده است.
ناوی گفت: بهبود وضعیت رویه های آسفالتی، خط کشی بیش از 32 هزار کیلومتر از جاده های پرترافیک کشور، آشکارسازی نقاط پرحادثه و اجرای روشنایی در نقاطی که احتمال وقوع تصادف در آنها بیشتر بود (حدود 130 نقطه و یکصد کیلومتر جاده پرتصادف) بخشی از فعالیت هایی است که توسط این سازمان به انجام رسیده است.
این مقام مسئول، پیرامون تدابیر سازمان مزبور در برابر بارش های احتمالی زمستانی و شرایط جوی خطرناک در این ایام اعلام کرد: امسال از اوایل آذرماه اکیپ های زمستانی سازمان در نقاط برف گیر و کوهستانی مستقر شد و این ماموریت تا پایان تعطیلات نوروزی (15 فروردین 95) ادامه خواهد داشت.
به گفته وی، تعداد 12 هزار نفر راهدار و هشت هزار دستگاه ماشین آلات در قالب یکهزار و 400 اکیپ زمستانی کماکان در راه های برف گیر مستقر بوده و آمادگی کمک به هموطنان در شرایط ناپایداری های جوی را در این ایام دارند.
این مسئول افزود: نزدیک به 12 هزار نفر راهدار در طول مسیرها به صورت شبانه روزی، نیروی های امدادی، هلال احمر، اورژانس و پلیس راه و همچنین سامانه 141 از ستاد راهداری در تهران و مراکز استان ها برای هرگونه راهنمایی و ارائه خدمات و اطلاعات در این مدت زمان به مسافران آمادگی دارند.
 عباس آخوندی وزیر راه شهرسازی فروردین ماه 93 گفته بود، باوجود محدودیت های مختلف در سفرهای نوروزی 12 هزار و 400 نفر راهدار، یکهزار و یکصد اکیپ راهداری، یکهزار و 650 گشت راهداری و بیش از 700 اکیپ امدادی و تعمیراتی در خدمت هموطنان بودند، ضمن این که بر اساس آماری که ارایه شده شرایط بد جوی در ایام نوروز موجب شد که راهداران کشور 220 عملیات راهداری را در شرایط بارش برف و باران و 74 عملیات سیلابی را نیز انجام دهند.
مسافت جاده های روستایی و بین شهری 200 هزار کیلومتر اعلام شده ، اما راههای اصلی کشور که بیشترین سهم رفت و آمد مردم را به خود اختصاص می دهند، حدود 26 هزار کیلومتر است.
نام:
ایمیل:
* نظر: