کد خبر: ۳۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: پیوستن به زنجیره های جهانی ارتباطات بین بانکی (سوئیفت) به صورت مستقیم موجب افزایش صادرات زعفران می شود.
غلامرضا میری روز سه شنبه افزود: عملیاتی شدن گشایش های جدیدی که در عرصه سیاست خارجی رخ داده می تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر صادرات زعفران داشته باشد.
وی اظهار کرد: اگر بتوانیم از سوئیفت به صورت مستقیم استفاده کنیم و منابع مالی خود را در اختیار کشورهای ثالث قرار ندهیم می توانیم صادرات را افزایش دهیم.
وی گفت: با توجه به تعطیلات نوروزی هنوز بازار صادرات زعفران به شرایط ایده آل خود برنگشته است.
میری افزود: در ایام نوروز زعفران چندانی در بازار عرضه نشد و خریدار خارجی نیز برای صادرات این محصول اعلام آمادگی نکرد.
وی با بیان اینکه بازار داخلی خراسان رضوی دچار مشکلات بسیار است اظهار کرد: با توجه به رکود بازار هنوز گشایش چندانی در بازار این استان ایجاد نشده است.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس آمارهای ارائه شده سال گذشته 120 تن زعفران از خراسان رضوی به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شد.
وی گفت: با توجه به کاهش عرضه، هر کیلو زعفران در بازار مشهد یک میلیون ریال افزایش قیمت داشته است که این رقم به دلیل نبود خریدار نسبت به سال های گذشته ناچیز بوده است.
ایران مقام اول تجارت و تولید زعفران جهان را به خود اختصاص داده و در شرایط کنونی طلای سرخ ایران به 47 کشور دنیا صادر می شود.
حدود 75 هزار هکتار مزرعه کشت زعفران در استان های خراسان رضوی و خراسان جنوبی وجود دارد که با توجه به استقبال و تقاضای خرید این محصول در بازارهای جهانی هر سال بر سطح زیر کشت آن افزوده می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار