کد خبر: ۳۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
مدير اداره بنادر و دريانوردي شهيد باهنر گفت: 58 هزار و 650 تن كالاي غيرنفتي ظرف يكسال گذشته از طريق اين بندر وارد شده كه در مقايسه با سال قبل تر، 69 درصد كاهش داشته است.
محمد محسني در نشست تشريح عملكرد اين بندر اظهار داشت: برنج، خشكبار، مصالح ساختماني، خودرو، پارچه، لوازم خانگي و ماشين آلات راهداري از جمله كالاهاي وارداتي است كه از طريق بندر شهيد باهنر روانه بازارهاي داخلي كشور مي شود.
وي افزود: در مدت ياد شده يك ميليون و 282 هزار و 861 تن كالاهاي غير نفتي و 135 هزار و 112 تن كالاي نفتي از اين بندر صادر شده كه در بخش كالاهاي نفتي افزايش 218 درصدي در مقايسه با سال قبل تر به ثبت رسيده است.
محسني تصريح كرد: مواد شيميايي، كشاورزي، مواد معدني، قير، ميوه و تره بار، مواد پروتيني، آهن آلات و مصالح ساختماني از جمله كالاهاي صادراتي است كه از بندر شهيد باهنر به كشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس و كشورهاي حوزه اقيانوس هند صادر شده است.
مدير اداره بنادر و دريانوردي شهيد باهنر خاطرنشان كرد: در مجموع پارسال بيش از 2ميليون تن كالاي نفتي و غيرنفتي در اين بندر تخليه و بارگيري شد.
وي بيان داشت: در سال 94 در بندر شهيد باهنر هرمزگان 392 هزار و 363 راس دام زنده نيز توسط 677 فروند لنج به كشور عمان صادر شد.
بندر شهيد باهنر در مركز استان هرمزگان واقع شده و با دارابودن آبخور بيش از 10متر پس از بنادر امام خميني(ره) و شهيد رجايي، بالاترين آبخور را در بين بنادر كشور دارد. پنج درصد عمليات صادرات، واردات و ترانزيت كشور در اين بندر صورت مي گيرد.
دسترسي به آبهاي آزاد جهان از خليج فارس، اتصال به شبكه بين المللي راه آهن و شبكه راه هاي بين المللي، نزديكي به منطقه آزاد قشم و بنادر تجاري خليج فارس از جمله مزيت هاي بندرشهيد باهنر مي باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار