کد خبر: ۳۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
مديركل دفتر هدايت نيروي كار و كاريابي هاي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي از اعزام 10 هزار نيروي كار به خارج از كشور تا پايان فعاليت دولت تدبير و اميد خبر داد.
محمد اكبرنيا در حاشيه نشست خبري معاون توسعه كارآفريني و اشتغال وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در محل اين وزارتخانه، افزود: هم اكنون 80كاريابي خارجي در كشور فعال هستند.
وي اولويت وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي را ايجاد دفاتر هدايت نيروي كار عنوان كرد و گفت: اين مهم توسط بخش خصوصي در حال پيگيري است. برخي از كشورها براي ايجاد اين دفاتر اعلام آمادگي كرده اند كه از جمله اين كشورها مي توان از استراليا، آلمان ،امريكا، انگليس و گرجستان نام برد.
اكبرنيا وظيفه دفاتر ياد شده را حمايت از شاغلان ايراني خارج از كشور و همچنين بررسي زمينه هاي ايجاد اشتغال و فراهم سازي اعزام نيروي كار از ايران عنوان كرد.
وي توانمندسازي كاريابي ها و گسترش كاريابي هاي مجازي را از مسئوليت هاي مهم مسئولان حوزه كار عنوان كرد.
اكبرنيا كشورهايي كه نيروي كار ايراني مي توانند به آنجا اعزام شوند را استراليا، تركيه، آلمان، و دانمارك عنوان كرد و گفت: بتازگي تعاملاتي براي اعزام نيروي كار به كشور ايرلند هم صورت گرفته است.
مديركل دفتر هدايت نيروي كار و كاريابي هاي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: در دوران ركود اقتصادي سالانه يك هزار و 500 تا 2 هزار اعزام نيروي كار به خارج از كشور داشتيم.
وي رشته هاي مورد نياز براي اعزام به كشور استراليا را پزشكي و پرستاري و به كشور آلمان را نيروي كار ماهر عنوان كرد و گفت: تركيه نياز به نيروي كار در مشاغل عمومي دارد كه مي توان با تخصص متوسط، نيروي كار به اين كشور اعزام كرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار