کد خبر: ۳۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
وزیر صنعت، معدن و تجارت:
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مصرف‌کنندگان باید خودباوری تولیدکنندگان را ایمان داشته و صنعت‌گران نیز با تبلیغات مناسب تولیدات با کیفیت خود را به آنان عرضه کنند.
محمدرضا نعمت‌زاده طی بازدید از  پنجمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری گفت: تولیدکنندگان و صنعت‌گران می‌بایست گواهی‌‌ها و اسناد استاندارد خود را از موسسه استاندارد ایران و یا حتی در صورت لزوم از مراکز تست خارج از کشور اخذ کنند تا به مصرف‌کنندگان اطمینان لازم برای استفاده از محصول تولیدی نمایند.
این گزارش می افزاید : وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از ظهر امروز از غرفه‌های نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری همچنین نمایشگاه اختصاصی کره جنوبی که در سالن 44 (خلیج فارس) نمایشگاه بین‌المللی توسط پارک فناوری فردیس استقرار یافته بودند، بازدید کرد.
در ادامه این گزارش آمده است:  نمایشگاه از غرفه‌های مختلف ایرانی و خارجی ر این دوره از نمایشگاههای فناوری و نوآوری، کشور های داخلی و خارجی در حوزه های آی تی، نانو، بایو فناوری نفت و گاز محصولات خود را ارائه کردند، بازدید به عمل آورد.
در این نمایشگاه تعدادی از نخبگان جوان که در غرفه‌های شرکت‌های ایرانی نمایشگاه مذکور استقرار یافته بودند به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود و استمداد کمک از مهندس نعمت‌زاده نمودند.
این گزارش می‌افزاید: در نمایشگاه امسال 83 شرکت خارجی از14 کشور و91 شرکت دانش بنیان ایرانی حضور دارند که شرکتهای خارجی از کشورهایی نظیر : آلمان ، استرالیا و کره جنوبی حضور گسترده تری داشتند.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است سایر کشورها نظیر کشور آلمان و استرالیا نیز در این نمایشگاه به ارائه آخرین دستاوردهای خود در زمینه فناوری، نانو و نوآوری پرداخته بودند.
بر پایه این گزارش این نمایشگاه که از 2 الی 5 خرداد سال جاری برپا است توسط دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در روز سوم خرداد به افتتاح رسمی رسیده بود.
این گزارش می‌افزاید: در حاشیه نمایشگاه یاد شده 14 سخنران از 12 کشور به ایراد سخنرانی پرداخته و در این میان جمهوری اسلامی ایران توانست از همکاری‌های علمی و فناوری برای یک کار اقتصادی براساس مدل‌های موجود در جهان در زمینه توسعه فناوری استفاده کند.
برپایه این گزارش،  شعار INOTEX بودن مرجع علمی و فناوری برای ایران و منطقه است.
دکتر اسفهبدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز در حاشیه این دیدار گفت: پژوهش‌های علمی و تولید فناوری به عنوان یک مسئله حیاتی و نیروی محرکه پیشرفت در توسعه پایدار و رسیدن به رفاه و استقلال واقعی جامعه در اولویت قرار می‌گیرد. 
گفتنی است : این نمایشگاه از سوی پارک فناوری پردیس و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برپا شده بود.
منبع: شاتا
نام:
ایمیل:
* نظر: