کد خبر: ۳۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با تجارت آن لاین:
تجارت آن لاین:سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به مباحثی که در خصوص برگزاری کنسرتها مطرح شد گفت: ایجاد آزادی یا محدودیت برای مباحث فرهنگی یک بحث کلی است و در هر کجا و هر موقعیت جغرافیایی، قانون حاکم است و هرکجا قانون از کلمه باید سخن گفته باید اجرا شود هر کجا از نباید سخن آمده نباید اجرا شود.
حجت الاسلام احد آزادیخواه در گفتگو با خبرنگار تجارت آن لاین در خصوص اظهارات علم الهدی مبنی بر ایجاد محدودیت برای کنسرت در مشهد گفت: اگر قرار است مانع برگزاری کنسرت شویم، باید در سراسر کشور مانع شویم و اگر قرار است اجرا کنیم، باید در همه شهرها اجرا شود.
وی با تاکید براینکه در این مورد برای هیچ شهری در قانون ویژگی خاصی تعریف نشده است گفت:این حرف عین قانون است.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی با اشاره به برخی حواشی که در کنسرتها اتفاق می افتد گفت: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس پیش اقای علم الهدی رفتیم و نتیجه این شد که شان شهر مشهد به عنوان شهر مذهبی و زیارتی که مرقد حضرت رضا(ع) باید بیشتر حفظ شود. اگرچه مشهد نیز در نگاه قانون مانند بقیه شهرهاست و هیچ تمایزی بین این شهر با دیگر شهرهای کشور تعریف نشده است.
نماینده ملایر در خصوص حواشی برخی کنسرتها گفت: این حواشی قابل دفاع نیست.در برخی کنسرتها شاهد اختلاط بین زن و مرد هستیم یا حرکتهای موزونی که اجرا می شود یا برخی موارد دیگر که نیازمند بررسی است.
آزادیخواه با تاکید بر اینکه باید مراقب حواشی کنسرتها باشیم گفت: بنابر این باید مراقب حواشی کنسرتها باشیم و قداست شهر مشهد را در نظر بگیریم نه آنکه بخواهیم مانع برگزاری کنسرت ایجاد کنیم.
وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نمی توانیم بگوییم مردم شهر مشهد حق گوش دادن به موسیقی ندارند گفت: مراجع نیز چنین نظری ندارند. موسیقی امری است که مراجع تقلید در مورد آن نظر دارند ولی برای آن شرط گذاشته اند.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی با تاکید بر اینکه اصل موسیقی را کسی به این سادگی حرام نمی داند گفت: البته برخی مراجع نظر خاصی دارند اما نباید به صورت کلی در مورد موسیقی حکم صادر کنیم مردم آزاد هستند از موسیقی های آزاد و اصیل استفاده کنند. ما می توانیم از این موسیقی دفاع کنیم اما آنچه در حواشی کنسرتها اتفاق می افتد جای دفاع ندارد.
وی در خصوص اینکه علی جنتی اعلام کرده حواشی کنسرتها به وزارت ارشاد ربطی ندارد گفت: این سلب مسوولیت توجیه ندارد بالاخره مجوز کنسرتها با وزارت ارشاد است و باید نسبت به حواشی آن نظارت داشته باشد.
آزادیخواه با تاکید بر اینکه آقای علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی است و نظر ایشان محترم است گفت: نظر من بر این است که در شرایط  امروز که جوانان ما در فضای مجازی در معرض شدیدترین آسیب ها هستند ، نباید آنها را تا بدین اندازه محدود کنیم. 
وی افزود: شاید اگر استفاده از موسیقی را محدود کنیم، بتوانیم مواردی را کنترل کنیم، اما تبعات خطرناک اجتماعی خواهد داشت که شاید بسیار بدتر از اتفاقاتی باشد که در حاشیه کنسرتها رخ می دهد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان کشور به موسیقی علاقمند هستند گفت: ممنوع کردن موسیقی و کنسرتها پاسخ منفی دادن به علاقه جوانان است و به هیچ وجه بازخورد خوبی نخواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار