کد خبر: ۴۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
از آگهی فروش شیشه کوکا کولا تا هر سانت مو طبیعی 10 هزار تومان
اگر به دنبال عتیقه‌جاتی هستید که از یافتن آن‌ها در بازار قطع امید کرده‌اید، می‌توانید با مراجعه به این سایت‌های فروش اینترنتی آن‌ها را پیدا کنید؛ از تمبرها و اسکناس‌های قدیمی گرفته تا ظروف مسی و سفالی.
خرید و فروش های عجیب و غریب ایرانی ها در فضای مجازی
گاهی آگهی فروش اجناسی در این سایت دیده می‌شود که قدمت آن‌ها به چند دهه می‌رسد؛ شاید یک آفتابه مسی هشتاد و چند ساله یا حتی یک مجسمه زیرخاکی که معلوم نیست چقدر قدمت دارد.
کتابی که نام آن تحت‌عنوان «بیانات شاه» شما را متعجب می‌کند، تمبرها و پول‌های قجری، مجله‌ها و روزنامه‌های دهه 40 و 50 شمسی، همه و همه کالای نایاب و غافلگیر کننده‌ای هستند که در این سایت فروش اینترنتی یافت می‌شوند.
سهولت استفاده از نرم‌افزارهای پرکاربرد در فضای مجازی برای درج آگهی خرید و فروش به ویژه رایگان بودن این‌گونه نرم‌افزارها، باعث رونق روز‌افزون استفاده از آن‌ها شده است که در این بین اشیا و حیوانات جالبی به چشم می‌خورد.
با گسترش استفاده از صفحات مجازی و نرم افزارهای مختلف، خرید و فروش اشیا دست دوم نیز این روزها بدون واسطه در فضای مجازی رونق فراوانی پیدا کرده است.
فراگیر شدن استفاده از این نرم‌افزارها به دلیل سهولت استفاده از آن‌ها و از همه مهم‌تر رایگان بودن روز‌به رو در حال افزایش است به طوری‌که افراد با صرف اندک زمان و تنها با دسترسی داشتن به اینترنت در هرنقطه ای از کشور امکان ثبت آگهی فروش را دارند.
با نگاه اجمالی به آگهی‌های فروش ثبت شده در نرم‌افزارهای کاربردی یا صفحات مجازی موارد زیادی به چشم می‌خورد که با قیمت‌های بالا برای برخی‌ از افراد جالب بوده برخی نیز خریدار چنین کالاهایی هستند.
در کنار لوازم پر مصرف و پرکاربرد در تمام زمینه ها و زندگی روزمره، اشیا و حتی جانوارنی به چشم می‌خورد که برخی از این موارد برای خرید و فروش مجاز نبوده و در هیچ مغازه‌ای دیده نمی‌شود.
در این میان سکه طلای عتیقه 250 ساله‌ای به چشم می‌خورد که که با قیمت 2میلیون و 500 هزار تومان برای فروش گذاشته شده و در توضیحات آمده که این سکه در قسطنطنیه ضرب شده است.
خرید و فروش های عجیب و غریب ایرانی ها در فضای مجازی!
یکی دیگر از آگهی ها مربوط به فروش شیشه نوتلا خالی بوده که با قیمت هزار تومان برای مصرف کننده ثبت شده است.
همچنین فروش شیشه نوشابه قدیمی با قیمت 70 هزار تومان در فضای مجازی دیده می‌شود که شاید برای خیلی‌ها خاطره انگیز باشد.
در میان آگهی‌ها فروش جانواران زیادی به چشم می‌خورد که از جمله آنها می‌توان به فروش ایگوانا سبز با قیمت بین 1 میلیون تومان تا 2 میلیون تومان اشاره کرد.
همچنین فروش جانوران و پرندگان دیگری در فضای مجازی رونق زیادی دارد که می‌توان به فروش طاووس و کفترهای تزیینی اشاره کرد.
در این میان قیمت طاووس نر در سایت‌های مربوطه بین 2 میلیون تومان تا 2 میلیون و 500 تومان از سوی فروشنده ارزش‌گذاری شده و خوکچه های هندی حدود 100 هزار تومان قیمت دارد.
خرید و فروش های عجیب و غریب ایرانی ها در فضای مجازی!
لازم به ذکر است که در بین آگهی‌ها خرید و فروش مهره مار و خر مهره نیز دیده می‌شود که قیمت ست کامل خرمهره در حدود 500 هزار تومان قیمت گذاری شده است.
همچنین قیمت مهره مار به همراه شاخ مار بین 500 هزار تومان تا حدود 2 میلیون تومان درنظر گرفته شده است که برخی افراد با اعتقادات خاصی به خرید چیزهایی از این قبیل علاقه دارند.
در این بین آگهی فروش مهره‌های قدیمی تسبیح با قیمت حدود یک میلیون تومان دیده می‌شود که در توضیحات آمده که این تسبیح زیرخاکی و عتیقه است.
خرید و فروش های عجیب و غریب ایرانی ها در فضای مجازی!
یکی دیگر از خرید و فروش‌های پررونق در فضای مجازی مربوط به فروش مو طبیعی توسط افراد است که با قیمت‌های مختلفی باتوجه به اندازه مو به فروش می‌رسد و بین 100 هزار تومان تا بیش از 500 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.
اما سوال مهم این است که این‌گونه اجناس و کالاها از کجا می‌آیند و چه کسی بر معرفی و عرضه آن‌ها نظارت می‌کند؟ چگونه است که می‌توان به راحتی و بدون نیاز به تأیید مدیر یا مدیران سایت، کالا یا داشته‌ خود را معرفی کرد؛ در حالی‌ که هیچ ضمانتی برای واقعی بودن آن وجود ندارد؟ آیا می‌توان بدون نگرانی و با رعایت نکاتی که در این سایت ذکر شده، نیازهای خود را برآورده کرد؟ چرا نهادهایی مانند میراث فرهنگی که حراست و حفاظت از گنجینه‌های تاریخی بر عهده آن‌هاست، در این حوزه وارد نمی‌شوند و با چنین سوءاستفاده‌های عیان و آشکاری، مقابله نمی‌کنند؟ آیا جرم فردی که به عتیقه‌ها و آثار تاریخی چوب حراج می‌زند، کم‌تر از دلالانی است که زیرخاکی‌های گرانبها را در کوچه و پس‌کوچه‌های شهر خرید و فروش می‌کنند؟
اینها سوالاتی است که تا پاسخ روشنی برای آن‌ها یافت نشود، نمی‌توان فعالیت این سایت‌ها را در چارچوب آسان‌تر برآورده کردن نیازهای مردم دانست؛ چه بسا برخی سوءاستفاده‌ها و کلاه‌برداری‌ها موجب شود که مشکل جدیدی به مشکلات مردم اضافه شود...


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار