کد خبر: ۴۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
با حضور رئیس جمهور در جاده مخصوص اتفاق افتاد
تولید انبوه دو خودرو دناپلاس ایران خودرو و پژو2008 شرکت ایکاپ با حضور رئیس جمهور در سایت مرکزی گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شد.
آغاز تولید انبوه دنا پلاس و پژو 2008
تولید انبوه دو خودرو دناپلاس ایران خودرو و پژو2008 شرکت ایکاپ با حضور رئیس جمهور در سایت مرکزی گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شد.
به گزارش تجارت آنلاین، این مراسم صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد. محصول دناپلاس مدل جدیدی از خودروی ملی دنا است که در مرکز تحقیقات ایران خودرو از جنبه های کیفی و تجهیزات و ظاهری ارتقا یافته است.
طراحی خودروی دنا پلاس صرفا توسط کارشناسان ایران خودرو انجام شده و در ساخت ماشین آلات مورد نیاز خط جدید تولید، همکاری هایی با شرکت های بین المللی صورت گرفته است.
پژو2008 نیز نخستین محصول "ایکاپ"، شرکت مشترک ایران خودرو و پژو فرانسه است که در ایران به مرحله تولید رسیده است. دور تازه همکاری های ایران خودرو و پژو با امضای قرارداد بین مدیران دو گروه خودروساز و در حضور روسای جمهور ایران و فرانسه به امضا رسید. این قرارداد نخستین قرارداد پسابرجامی ایران با کشورهای غربی بود که منجر به تولید محصولات به روز اروپائی در ایران شد. سرمایه گذاری مستقیم طرف خارجی، انتقال دانش و تکنولوژی و صادرات 30درصد محصولات تولید این شرکت از الزامات این قرارداد به شمار می آید.
قیمت این شاسی‌بلند در بازار ایران می‌تواند فاکتور خوبی برای رقابت این خودرو با رقبای چینی، کره‌ای، ژاپنی و اروپایی باشد. قیمت پژو ۲۰۰۸ در ایران هنوز به‌صورت دقیق اعلام نشده است؛ با این حال در نمایشگاه خودرو تهران، مسئولین غرفه‌ی ایران خودرو از قیمت حدودی ۸۰ الی ۱۰۰ میلیونی این خودرو خبر دادند.

*مشخصات فنی پژو 2008
پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ در ۸ نسخه‌ مختلف تولید می‌شود که به دو دسته‌ی بنزینی و دیزلی تقسیم می‌شوند. ۳ نسخه از پژو ۲۰۰۸ دیزلی و ۵ نسخه‌ی دیگر بنزینی هستند. نسخه‌های دیزلی پژو ۲۰۰۸ توان خروجی ۷۵ تا ۱۲۰ اسب بخار دارند؛ اما انواع بنزینی پژو ۲۰۰۸ همگی از پیشرانه‌های PureTech با حجم ۱۲۰۰ سی‌سی بهره می‌برند. با این حال طبق گفته‌ی مسئولین ایران خودرو، این کراس‌اوور با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری مشابه با نمونه‌ی به کار رفته در پژو ۵۰۸ به بازار عرضه می‌شود.
نسخه‌ی پایه‌ی پژو ۲۰۰۸، دارای پیشرانه‌‌ی تنفس طبیعی با توان خروجی ۸۲ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه است. این خودرو دارای دو جعبه‌ دنده‌ی خودکار و دستی است که هر دو ۵ سرعته‌ هستند. برای افرادی که به دنبال خودرویی با مصرف سوخت اندک هستند، نسخه‌ی پایه‌ی ۲۰۰۸ یکی از گزینه‌های مطلوب در بازارهای جهان است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر نسخه‌ی مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی و خودکار کمتر از  ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که آمار فوق‌العاده‌ای است و با باک پر می‌توانید مسافتی نزدیک ۱۰۰۰ کیلومتر طی کنید.

*طراحی بدنه‌ و کابین پژو 2008
پژو ۲۰۰۸ از المان‌های طراحی برادر کوچک‌تر خود، پژو ۲۰۸ بهره گرفته است. البته این خودرو با این که در کلاس بدنه‌ی کراس اوور قرار دارد، اما تفاوت چندانی در وزن بدنه با هاچبک ۲۰۸ ندارد. بدنه‌ی سبک ۲۰۰۸، استفاده از پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری PureTech را منطقی ساخته است.
هر چند پژو ۲۰۰۸ در کلاس بدنه‌ی کراس‌اوورها قرار می‌گیرد؛ اما طراحی عضلانی آن باعث شده است خود را خودروی شاسی‌بلند و جاداری معرفی کند؛ این نشان از طراحی هوشمندانه‌ی پژو دارد. پژو در سال‌های اخیر تغییرات عمده‌ای در بخش طراحی خودروهای خود ایجاد کرده است که ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ نیز از همین روند پیروی می‌کند.
پژو ۲۰۰۸ از خطوط طراحی قوسی و عضلانی بهره می‌برد تا خود را به‌عنوان محصولی جذاب و اسپرت معرفی کند. جلو پنجره‌ی این خودرو نسبت به طراحی قبلی افزایش اندازه تجربه کرده و ظاهر زیبایی در بخش جلوی خودرو به ارمغان آورده است. این تغییر در طراحی‌های جدید هیوندای کیا و در محصولات ۲۰۱۶ این شرکت‌ها نیز مشاهده شده است. برجستگی‌هایی کاپوت، به همراه فرورفتگی درب پشت این خودرو نمای بسیار زیبایی به آن می‌دهد. چراغ‌های قوسی به همراه فرورفتگی در بخش میانی آن‌ها، اکنون به امضای استودیو‌ی طراحی پژو تبدیل شده است. زه‌های مشکی دور تا دور خودرو به‌خصوص در زیر درها، سپر و گلگیر نمای خارجی را جذاب‌تر کرده است. سپر جلو به همراه ورودی عظیم هوا نیز بخش جلوی خودرو را بیش از پیش جذاب‌تر کرده است.
اما دیگر امکانات رفاهی ۲۰۰۸ که برای برخی از تیپ‌های این خودرو به‌صورت سفارشی ارائه می‌شوند، عبارتند از دوربین عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، آینه با گرمکن برقی، شیشه‌ی دودی، سیستم ناوبری، صفحه نمایش لمسی، صندلی‌های تمام چرم، سیستم کمکی پارک، بالابر خودکار پنجره‌ها، نورپردازی ال‌ای‌دی‌ کابین و تنظیم ارتفاع صندلی سرنشین.
پژو ۲۰۰۸ را می‌توان کراس اوور چابک دانست که البته این موضوع تنها در انواع مجهز به پیشرانه‌های توربوشارژ ۱۱۰ تا ۱۶۵ اسب بخار احساس می‌شود. ۲۰۰۸ از فرمان نرمی برخوردار است؛ اما عملکرد این بخش در مسیرهای ناهموار و آفرود افت محسوسی خواهد داشت. سیستم تعلیق این خودروی شاسی‌بلند شهری را نمی‌توان با انواع مطرح SUV بازار اعم از سانتا‌فه مقایسه کرد، اما این بدین معنا نیست که با سواری خشک و خسته‌‌کننده‌ای روبرو هستید. پژو ۲۰۰۸ با توجه به ذات اسپرت خود به سیستم تعلیق بهینه‌شده برای بهبود فرمان‌ پذیری و رانندگی شهری مجهز شده است که این موضوع باعث می‌شود در جاده‌های ناهموار تا حدودی از راحتی سرنشینان کاسته شود. با این حال در کاربری اصلی این خودرو (رانندگی شهری) تجربه‌ی خوب و راحتی برای سرنشینان به ارمغان خواهد آمد.
در نهایت باید گفت تجربه‌ی سواری با پژو ۲۰۰۸ شباهت زیادی به نیسان جوک و ذات اسپرت این خودرو دارد؛ البته اگر به دنبال خودرویی با سواری آرام‌ و راحت هستید، رنو کپچر گزینه‌ی بهتری خواهد بود. اگر برای رفت‌وآمدهای درون‌شهری به همراه چند سفر در سال به دنبال خودرویی جادار و جذاب هستید، ۲۰۰۸ محصولی مناسب است که نمی‌توان روی قابلیت‌های آفرود آن در خارج شهر و مناطق کوهستانی، حساب باز کرد.
پژو ۲۰۰۸ بر اساس قیمت و کلاس بدنه‌، در بازار ایران رقبای زیادی دارد که هر کدام توانسته است بازار خود را پیدا کنند. رقبای این کراس‌اوور در میان تولیدات چینی‌ها خودروهایی از قبیل، ام وی ام ایکس ۳۳ اس، دانگ فنگ اچ‌ ۳۰ کراس، چانگان سی اس ۳۵، هایما اس ۷، جک اس ۷، لیفان ایکس ۵۰ و لیفان ایکس ۶۰ است و در میان خودروهای غیر چینی، رقبای بین‌المللی چون رنو کپچر، نیسان جوک، سوزوکی گرند ویتارا، رنو ساندرو استپ‌وی، سانگ یانگ تیوولی و ام‌جی جی‌اس دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار