کد خبر: ۴۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
در دیدار مهندس نعمت زاده با وزیر صنعت و تجارت بین‌الملل مالزی مطرح شد:
در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با دا تو سری مصطفی محمد ، دو طرف بر لزوم و اهمیت توسعه روابط اقتصادی و تجاری 2 کشور تاکید کردند.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از شاتا، محمدرضا نعمت‌زاده در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از نزدیک شدن به چشم‌اندازهای ترسیم شده در دیدار روسای جمهور ایارن و مالزی گفت: حجم تجارت فعلی در حد ظرفیت‌ها و توانایی‌های دو کشور نیست ، هم اکنون این میزان 500 میلیون دلار است و بایستی مبادلات بین 2 کشور ارتقا یابد زیرا فرصت‌های زیادی برای دو کشور وجود دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد، تقویت و تسهیل روابط بانکی از عوامل مهم ارتقای روابط تجاری است و با تسهیل این امر، بازرگانان می‌توانند مبادلات مالی را به راحتی انجام دهند و سرمایه‌گذاری‌های 2 طرف هم بیشتر خواهد شد.
مهندس نعمت‌زاده با بیان اینکه از ورود سرمایه‌گذاران مالزیایی به ایران استقبال می کنیم افزود: سابقه همکاری با شرکت های بزرگ مالزیایی را در گذشته داریم که به دلیل تحریم‌ها این همکاری‌ها متوقف شد و مشتاقیم که مجدد احیا شود.
وی با اشاره به توانایی‌های موجود در بخش نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت غذایی، صنعت الکترونیک و خودرویی کشورمان از شرکت‌های مالزیایی دعوت کرد تا با شرکت‌های ایرانی به صورت سرمایه‌گذاری مشترک همکاری‌های خود را آغاز کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم ساماندهی تعرفه ها برای هموار کردن فعالیت تجار 2 کشور تاکید و تصریح کرد: سرمایه گذاری های مشترک و بلند مدت ایران و مالزی می تواند زمینه های مناسبی برای توسعه بیشتر 2 کشور ایجاد و روابط اقتصادی را تقویت کند.
وی هم چنین مبادله و ارائه خدمات فنی مهندسی و سایر بخش ها را در کنار داد و ستد کالا نیز مهم برشمرد.
وزیر صنعت و تجارت مالزی هم در این دیدار با بیان اینکه ظرفیت های همکاری بین 2 کشور به طور کامل شکوفا نشده است گفت: باید بر اساس چشم اندازی که روسای جمهور دو کشور در دیدار با یکدیگر ترسیم کردند باید برای گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی تلاش کنیم.
دا تو سری مصطفی محمد در ادامه این دیدار با اشاره به اینکه موانع بانکی بین 2 کشور به زودی مرتفع می شود افزود: در بخش گردشگری نیز دو کشور زمینه های مناسبی برای ارتقای سطح همکاری ها دارند که در این زمینه افزایش پروازها بین تهران و کوالالامپور می تواند نقش تاثیر گذاری داشته باشد.
وی از آمادگی مالزی برای کمک به سرمایه گذاران ایرانی خبر داد و تصریح کرد: در بخش خودروسازی هم همکاری هایی در گذشته بین 2 کشور بوده است و امیدواریم این همکاری ها به روز شود و تعامل بین خودروسازان 2 طرف ارتقا یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر: