کد خبر: ۴۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
قدرت نمایی چینی ها در برابر رقبای کره ای
تجارت آنلاین: علاقه‌ی مردم ایران به کراس‌اورها، هر روز بیشتر از قبل می‌شود و شرکت‌های چینی از این موقعیت، نهایت استفاده را می‌برند. برند چری با محصول جدیدی به نام تیگو 7، مهمان جاده‌های ایران خواهد بود.
رونمایی از شاسی بلند لوکس تیگو 7 در ایران
شرکت مدیران خودرو به عنوان عرضه کننده محصولات چری در ایران از شاسی بلند جدیدش رونمایی کرد.
به گزارش تجارت آنلاین در این مراسم که با حضور فعالان صنعتی و خودرویی به همراه  سفیر چین در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد جمیز هوپ طراح اروپایی نسل جدید خودروهای چری که سابقه کار در کمپانی های فورد برخی دیگر از برندهای مطرح خودرویی دنیا را در کارنامه خود دارد در مورد ویژگی های نسل جدید خودروهای چری توضیحاتی را ارائه داد.
در این مراسم بهرام شریعت، رییس هیات مدیره مدیران خودرو نیز با اشاره به تواناییهای این خودرو در به چالش کشیدن خودروهای کره ایی گفت: تیگو 7 می تواند به نحو احسن در بازار ایران جواب بگیرد و با قدرت خودروهای کره ای را به چالش بکشد.
وی ادامه داد: حدود ۳۰ مهندس، بر روی این محصول در شرایط مختلف آب و هوایی ایران مطالعه کرده اند و در این زمینه این خودرو به راحتی می تواند با خودروهای کره ای ها رقابت کند.
وی همچنین از آمادگی این شرکت برای تولید خودروهای برقی در ایران خبر داد و گفت: مدیران خودرو می تواند خودروهای برقی را با بالاترین استاندارد در ایران تولید کند ولی در این زمینه منتظر اجرای سیاست های تشویقی برای خریداران هستیم .
بابک صدرایی مدیر بازاریابی چری نیز در ادامه توضیحاتی در مورد طراحی و موارد فنی و امکانات این خودرو بیان کرد.
به گفته صدرایی بازار خودرو های شاسی بلند و کراس اوور در ایران و جهان در حال رشد است  و این رشد به گونه ایست که هم اکنون 55 درصد تقاضای بازار در حوزه خودروهای وارداتی مربوط به اینگونه خودروها می باشد.
صدرایی در مورد طراحی و آپشن های این خودرو در ایران گفت:تیگو 7 با آپشن های کاملی مانند سقف پاناروما، دوربین 360 درجه، صندلی برقی راننده، کولر اتوماتیک 2 کاناله،استاتر و تودروزی چرم با کیفیت بالا و ... وارد بازار ایران شده است.
وی ادامه داد: گیربکس این خودرو طراحی آلمان بوده و شاسی نیز با مشارکت شرکت لوتوس طراحی شده و حتی در سیستم پایداری خودرو نیز از سیستم های بوش آلمان بهر گیری شده است
ژانگ، معاون بخش بین الملل شرکت چری نیز در این مراسم با بیان اینکه تیگو 7 می تواند به انتخاب برتر مشتریان ایرانی تبدیل شود، گفت:این خودرو برنده جایزه طراحی در سال ۲۰۱۲ در ژنو بوده است و دارای تکنولوژی های به روز است.
ژو مدیر عامل شرکت مدیران خودرو نیز  از ارائه کارت طلایی خدمات ویژه به خودروی تیگو 7 خبر داد و گفت: با ارائه این کارت مشتریان می توانند علاوه بر گارانتی 5 ساله و 150 هزار کیلومتر تا 2 سال خدمات رایگان در مورد خودرو اخذ کنند.
بر این اساس نسخه ی اکسلنت (excellent) که به نوعی نمونه ی فول آپشن این خودرو به شمار می رود با قیمت 127 میلیون و 900 هزار تومان به بازار عرضه خواهد شد و نسخه لاکچری (Luxury) که نمونه نیمه فول است با  قیمت 119 میلیون و 900 هزار تومان راهی بازار می شود.

*طراحی ظاهری و بدنه
شاید در ظاهر و تصاویر منتشرشده از تیگو 7، این خودرو کوچک‌تر از تیگو ۵ به نظر رسد، اما چنین نیست و حالا این مدل، پرچم‌دار برند چری و خصوصا کلاس کراس‌اورهای این شرکت محسوب می‌شود. چری سرمایه‌گذاری سنگینی روی طراحی و تولید این خودرو داشته است و تلاش می‌کند تا به عنوان گروهی مستقل از دیگر خودروسازان دنیا، فعالیت کند.
در نمای روبه‌رو، حالت اسپرت و جوان‌پسند تیگو 7، بیننده را جذب خود می‌کند. چراغ‌های مثلثی، حس آیرودینامیک جالبی دارند، درحالی‌که تهاجمی و مدرن جلوه می‌کنند. جلو پنجره همراه با لوگوی کوچک چری در وسط، جایگاه مناسبی دارد، ضمن اینکه استفاده از یک نوار کروم، به‌خوبی یکنواختی جلوپنجره را کاهش داده است و محدوده‌ی زیر چراغ‌ها را به هم متصل می‌کند تا نمای روبه‌رو، به دو بخش بالا و پایین تقسیم شود. علاوه بر این، خطوط مورب و متقارن جلوپنجره، چشم را به سمت لوگوی چری می‌برد. سپر تیگو 7، کمی شلوغ و دارای قطعات مختلف است که شامل جایگاه لوزی‌شکل مه‌شکن‌ها، دو مجرای عبور هوا در وسط و ادوات فلزی نقره‌ای رنگ در قسمت پایین است. بهره‌گیری از چنین شیوه‌ی مدرنی در سبک طراحی، نشانه‌ی پیشرفت چری در صنعت خودروسازی جهان محسوب می‌شود، هرچند که پختگی برندهای ژاپنی را در اختیار ندارد، قابل قبول و مورد پسند عامه‌ی مردم خواهد بود.
از نمای جانبی، طراحی هنرمندانه و خوش‌استیل تیگو 7، فراتر از انتظار است. زه‌کشی کروم، بخشی از شیشه‌ها را فراگرفته است، درحالی‌که ریل‌های باربند و رکاب هم، نقره‌ای رنگ و چشم‌نواز به نظر می‌رسند. طبق معمول کلاس کراس‌اورهای میان رده، فریم گلگیرها از پلاستیک سیاه تشکیل شده است و سپرهای جلو و عقب را از طریق زیر رکاب، به هم متصل می‌کند. مهم‌ترین عنصر در طراحی نمای کناری تیگو 7، خط حجم‌دهنده‌ای است که از گوشه‌ی چراغ جلو و روی گلگیر عقب، در امتداد دستگیره‌ها کشیده می‌شود.
هرچند از نمای جانبی و روبه‌رو، می‌توان نمره‌ی بالایی به طراحی تیگو 7 داد، انتظارات از عقب این خودرو برآورده نمی‌شود و حتی باور اینکه بخش جلو و پشت این خودرو توسط یک گروه طراحی شده باشد، مشکل است. از سویی دیگر، شباهت زیادی بین این قسمت و نمای عقب محصولات لیفان دیده می‌شود که خود، نوعی نمونه‌برداری از مدل‌های کره‌ای به نظر می‌رسد. شیشه‌ی عقب، نسبتا کوچک است و دید چندان مناسبی به بیرون نخواهد داشت، ضمن اینکه فضای خالی آزاردهنده‌ای روی کاپوت عقب دیده می‌شود. سپر عقب تیگو 7، کاملا پلاستیکی است و با چراغ‌های باریک در کنار قطعه‌ای نقره‌ای رنگ، طراحی سردرگمی دارد. حضور بالچه در انتهای سقف و بالای شیشه‌، از معدود نکات مثبت در طراحی عقب تیگو 7 است.
رونمایی از شاسی بلند لوکس تیگو 7 در ایران

*پیشرانه و قوای فنی
سه نسخه‌ از تیگو 7 در بازار چین وجود دارند که شامل مدل ۲ لیتری تنفس طبیعی و دو نمونه‌ی ۱.۵ لیتری توربوشارژ است. هرچند قرار نیست چری از پیشرانه‌های ۲ لیتری، برای محصولات وارداتی خود به ایران استفاده کند؛ در ادامه‌ی مطلب به بررسی هر سه مدل می‌پردازیم.
ضعیف‌ترین نسخه‌ی تیگو 7 که اتفاقا برای ورود به ایران هم انتخاب نشده، دارای پیشرانه‌ی ۲ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۱۲۰ اسب بخار است که در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه، حاصل می‌شود. بالاترین گشتاور این مدل، ۱۸۰ نیوتن‌متر خواهد بود که از دور موتور ۴۰۰۰ دور بر دقیقه، در اختیار راننده است. زمان دقیق رسیدن این خودرو از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت مشخص نیست، اما با توجه به وزن خالص ۱۴۳۲ کیلوگرم، می‌توان زمانی بین ۱۱ تا ۱۳ ثانیه برای آن پیش‌بینی کرد. نهایت سرعت تیگو 7 با پیشرانه‌ی ۲ لیتر، ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است که با میانگین مصرف سوخت ۷ تا ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، ارائه می‌شود. جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی خودکار از نوع CVT، پیش‌فرض این خودرو در چین است، اما ممکن است با نمونه‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار و دوکلاچه‌ی ساخت ایسین ژاپن هم عرضه شود.
همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، نمونه‌ی ۱.۵ لیتری توربوشارژ از تیگو 7، در دو مدل عرضه می‌شود. نمونه‌ی ارزان‌تر که اتفاقا به دلیل استفاده از جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی، ارزان‌تر از نسخه‌ی ۲ لیتری است، با کد SQRE4T15 شناخته می‌شود. قدرت این خودرو ۱۵۰ اسب بخار و نهایت گشتاور آن ۲۰۵ نیوتن‌متر است که از دور موتور ۲۰۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. نهایت سرعت این نمونه، ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و میانگین مصرف سوخت ۶.۷ لیتر، برای آن اعلام شده است.
گران‌ترین مدل چری تیگو 7، از پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربوشارژ استفاده می‌کند، اما قدرت بیشتری نسبت به نمونه‌ی دنده دستی دارد. این خودرو با کد SQRE4T15B، حدود ۱۴۴ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد که از دور موتور ۱۷۵۰ دور بر دقیقه، در اختیار خواهد بود. با توجه به گشتاور بالاتر در دور موتور پائین، می‌توان پیش‌بینی کرد که این نسخه از تیگو 7، در زمانی کمتر از ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد، درحالی‌که نهایت سرعت آن، ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت با میانگین مصرف سوخت، ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

*قیمت نهائی و مقایسه با رقبا
نماینده‌ی رسمی چری چین در ایران، قیمت نهائی این خودرو را در دو تیپ نیمه فول و فول آپشن، به ترتیب ۱۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ۱۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عنوان کرده است که مسلما فروش این خودرو را با مشکل مواجه خواهد کرد. هرچند که بدنه‌ی تیگو 7، نسبتا جادار و نزدیک به کلاس کراس‌اورهای میان‌رده است، با یک رقیب جدی به نام جک S5 روبه‌رو می‌شود که با آپشن‌های کامل، حدود ۳۰ درصد ارزان‌تر خواهد بود و البته در سال‌های اخیر، مورد قبول بازار ایران نیز قرار گرفته است. از سویی دیگر، رنو داستر و کپچر با قیمتی نزدیک به ۱۱۰ میلیون تومان، سابقه‌ی خوب یک برند اروپایی را به همراه دارند و احتمالا کوچک‌ بودن سایز بدنه را برای خریدار احتمالی در ایران توجیه خواهند کرد.
در میان چینی‌های حاضر در کشور، نباید از شاسی‌بلند BYD نیز به‌راحتی گذشت. خودرویی که با پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری ارائه می‌شود و هرچند از نظر شتاب و سرعت نهائی، بهتر از تیگو 7 نیست؛ به دلیل استفاده از اتاق بزرگ و مشهور لکسوس RX350 همراه با قیمت ۹۶ میلیون تومان، جذاب‌تر از محصول چری به نظر می‌رسد.
در میان خودروهای غیر چینی، سوزوکی گرند ویتارا با مزیت‌هایی نظیر سیستم دو دیفرانسیل، پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری و برند بسیار معتبر ژاپنی که از سوی ایران‌خودرو در سال‌های اخیر پشتیبانی شده است، رقیب مهمی برای تیگو 7 خواهد بود. نمونه‌ی صفر کیلومتر ویتارا، ۱۳۵ میلیون تومان قیمت دارد و البته سایز بدنه‌ی کوچک‌تری در مقایسه با تیگو 7 ارائه می‌کند؛ اما از نظر شتاب‌گیری و کیفیت رانندگی، کاملا راضی‌کننده است.
در بازار دست دوم، با هزینه‌ای نزدیک به ۱۳۰ میلیون تومان، می‌توان هیوندای توسان مدل ۲۰۱۵ با کارکرد کمتر از ۷۰ هزار کیلومتر خرید. از محصولات سانگ‌یانگ، اکتیون ۲۰۱۵ با کارکرد کمتر از ۳۰ هزار کیلومتر، گزینه‌ی جذابی خواهد بود، ضمن اینکه کوراندوی صفر کیلومتر هم در این بازه‌ی قیمت قابل خرید است.

رونمایی از شاسی بلند لوکس تیگو 7 در ایران

نام:
ایمیل:
* نظر: