کد خبر: ۴۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
از سوي نمايندگان مجلس و تشکل‌هاي عمراني مطرح شد:
پيشنهاد رييس دولت دوازدهم مبني بر معرفي عباس آخوندي به منظور تصدي دوباره وزارت راه و شهرسازي عمدتا با استقبال نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌و فعالان حوزه‌هاي گوناگون راه و شهرسازي مواجه شد.
آخوندي گزينه شجاع و توانمند
پيشنهاد رييس دولت دوازدهم مبني بر معرفي عباس آخوندي به منظور تصدي دوباره وزارت راه و شهرسازي عمدتا با استقبال نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌و فعالان حوزه‌هاي گوناگون راه و شهرسازي مواجه شد.
 نمايندگان مجلس از اقدامات مثبت او، به خصوص در بخش حمل و نقل گفتند، و نمايندگان سنديکاها و انجمن‌هاي گوناگون اقدامات وي را در زمينه‌هاي ريلي و هوايي ستودند و در گفتگوبا رسانه‌هاي ارتباط جمعي و نيز صدور بيانيه‌هايي خواستار راي اعتماد مجلس به آخوندي و ابقاي او در دومين کابينه حسن روحاني شدند. در ادامه بخش‌هايي از اظهارات نمايندگان مجلس، و قسمت‌هايي از نامه‌ها و بيانيه‌هاي فعالان بخش‌هاي مسکن و حمل و نقل از نظر خوانندگان گرامي‌مي‌گذرد.

*آخوندي اين بار هم از مجلس راي اعتماد مي‌گيرد

رييس کميسيون عمران مجلس با بيان اينکه آخوندي اين بار هم از مجلس راي اعتماد مي‌گيرد، گفت: موضوع مسکن فرادستگاهي است و تنها يک وزارتخانه راه و شهرسازي نمي‌تواند عامل خروج رکود از بازار مسکن باشد.
محمدرضا رضايي در گفت‌وگو با ايلنا با بيان اينکه آخوندي در وزارت راه و شهرسازي تجربه 4 ساله کسب کرده است و مي‌تواند در ادامه مديريت وي و تصميم گيري‌ها بسيار موثر باشد، گفت: عملکرد آخوندي در بخش حمل و نقل و ترابري قابل قبول است و وي در کابينه دولت دوازدهم باقي مي‌ماند.
وي همچنين با اشاره به عملکرد آخوندي در بخش مسکن ، گفت: بايد قبول کنيم که موضوع مسکن فرا دستگاهي است و تنها برنامه و سياست‌هاي يک نهاد و وزارتخانه نمي‌تواند در اين حوزه تاثير گذار باشد. يک وزارتخانه نمي‌تواند مشکلات حوزه مسکن را رفع کند. براي خروج رکود از بازار مسکن بايد بانک‌ها و نهادهاي اقتصادي کشور با وزارت راه وشهرسازي همکاري و تعامل داشته باشد.

*آخوندي يک وزير با جرات است
عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اينکه مجلس به آخوندي اعتماد مي‌کند و موافق ابقاي وي در دولت دوازدهم است، گفت: بايد نقد منصفانه به عملکرد وزير راه و شهرسازي داشت و عملکرد آخوندي در حوزه حمل و نقل و ترابري بي سابقه بوده است. مهرداد لاهوتي در گفت‌وگو با ايلنا با اشاره به نوسازي ناوگان هوايي در دولت يازدهم اظهار داشت: پس از برجام تحول عظيمي‌در صنعت هوايي کشورمان رخ داد به طوري که توانستيم با شرکت‌هاي بزرگ هواپيماساز قرارداد خريد 200 فروند هواپيما منعقد کنيم که تاکنون 7 فروند هواپيماي جديد وارد ناوگان هواپيمايي کشورمان شده است.
لاهوتي با بيان اينکه آخوندي يک وزير با جرات است گفت: اگر جرات و جسارت آخوندي نبود تصميم‌گيري در اين حوزه‌ها سخت‌تر انجام مي‌شد.
اين عضو کميسيون برنامه و بودجه درباره عملکرد اخوندي در بخش مسکن اظهار داشت: يکي از دلايلي که باعث شد مسکن اجتماعي در دولت يازدهم به اجرا نرسد، اتمام پروژه مسکن مهر بود. اعتبارات وزارت راه و شهرسازي معطوف اتمام تعهد دولت قبل در بخش مسکن مهر شد و در دولت يازدهم بيش از 55 درصد مسکن مهر به متقاضيان تحويل داده شد.
اين عضو کميسيون برنامه و بودجه با بيان اينکه مجلس به ابقاي آخوندي در دولت دوازدهم راي موافق مي‌دهد، گفت: آخوندي دو بار در چهار سال گذشته براي استيضاح در مجلس حاضر شد که هر بار راي موافقان وي بيشتر شد. به طور قطع اين بار هم مجلس به آخوندي اعتماد مي‌کند.

*آخوندي فردي توانمند است
نماينده مردم سپيدان در مجلس با بيان اينکه وزارت راه وشهرسازي وزارتخانه اي سنگين و پرماجرا است و يکي از وزارتخانه‌هاي که داري ابعاد مختلف و تاثيرگذاراست،تصريح کرد: توسعه زيرساخت‌هاي عمراني کشور به نوعي با وزارت راه و شهرسازي گره خورده، بنابراين اين وزارتخانه نيازمند به وزير بسيار توانمندي است.
علاءالدين خادم درگفت‌وگو با خبرگزاري خانه ملت ادامه داد:آخوندي فردي توانمند است که مي‌تواند وضعيت حوزه راه و شهرسازي را ساماندهي کند وما انتظار داريم ايشان بتوانند توسعه زيرساختهاي روستايي و تحولاتي که در زمينه حمل‌ونقل وجود دارد را عملياتي کنند و همچنين تعاملات مناسب تر با نمايندگان ايجاد کند که در نهايت بنده راي موافق به ايشان براي تصدي دوباره ايشان به وزارت راه و شهرسازي مي‌دهم.

*سياست‌هاي اجرايي وزير راه در دولت دوازدهم ادامه پيدا کند
دبير انجمن شرکت‌هاي سرمايه گذار در آزادراه‌ها افزود: واقعيت اين است که‌امروز شرکت‌هاي پيمانکاري در شرايط نامساعدي در پروژه‌هاي عمراني مشغول به کار هستند اما با اين وجود عملکرد وزير راه و شهرسازي در بخش اجرايي در حوزه راه و ترابري قابل قبول است.
خدايار خاشع تاکيد کرد: سياست‌هاي اجرايي وزير راه و شهرسازي دولت يازدهم در حوزه زيرساخت‌ها و ترابري بايد در دولت دوازدهم هم ادامه پيدا کند.
دبير انجمن شرکت‌هاي سرمايه گذار در آزادراه‌ها با اشاره به منطقي شدن توزيع پروژه‌هاي عمراني بين شرکت‌هاي پيمانکاري اظهار داشت : يکي از نقاط قوت مديريت آخوندي در بخش حمل و نقل را منطقي شدن توزيع پروژه‌هاي عمراني مي‌دانم. در طول چهار سال گذشته تمام پروژه‌ها بدون اينکه ارجحيت وجود داشته باشد يا اينکه شرکت‌هاي شبه دولتي در اولويت باشند، از طريق مناقصه واگذار شدند.
دبير انجمن شرکت‌هاي سرمايه گذار در آزادراه‌ها با بيان اينکه عملکرد اخوندي در بخش‌هاي اجرايي در حوزه زيرساخت‌ها قابل قبول است، گفت: خوشبختانه با تغيير مديريت‌ها در طول چند ماه اخير در شرکت ساخت شاهد پيشرفت پروژه‌ها بوده‌ايم اما قطعا آقاي آخوندي در دولت دوازدهم بايد نسبت به تغيير مديران اقتصادي خود اقدام کند.
 
*حمايت سنديکاي شرکت‌هاي ساختماني از حضور آخوندي

 سنديکاي شرکت‌هاي ساختماني ايران طي نامه اي خطاب به نمايندگان مجلس پيرامون موضوع راي به گزينه پيشنهادي دولت براي وزارت خانه‌هاي راه و مسکن از حضور عباس آخوندي در دولت دوازدهم دفاع کرد. در بخشي از اين نامه‌امده است:
براي وزارت راه و شهرسازي انتخاب و معرفي جناب آقاي دکتر آخوندي مايه دلگرمي‌تلاشگران عرصه آباداني کشور شد. دکتر آخوندي برنامه‌اي با محورهاي اصلي توسعه يکپارچه شبکه حمل و نقل در قالب ۱۰کريدور، افزايش سهم حمل و نقل عمومي، تأمين منابع مالي پايدار و تنوع‌بخشي به آن، افزايش سرمايه‌گذاري بخش خصوصي، رفع موانع قابليت زيست‌پذيري شهرها، توسعه و اعتلا مهندسي ساختمان را ارائه نموده‌اند.
ايشان با برخورداري از شيوه‌هاي مديريتي روزآمد، توجه به تکنولوژي نوين جهت توسعه کيفي و نيز دوري کردن از تصميمات لحظه‌اي و اتکا به تصميمات کارشناسي و اهتمام به کنترل کيفي پروژه‌ها و توجه ويژه به ملاحظات زيست‌محيطي همواره به دنبال سرآمدي هستند.

*درخواست انجمن صنفي شرکت‌هاي حمل‌ونقل بين‌المللي تهران و حومه از نمايندگان مجلس
انجمن صنفي شرکت‌هاي حمل‌ونقل بين‌المللي تهران و حومه با ارسال بيانيه‌اي خطاب به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌حمايت اعضاي اين انجمن را از وزير پيشنهادي دولت دوازدهم اعلام کرد.
به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي در بخشي از اين بيانيه‌امده است:
جناب آقاي دکتر آخوندي درطول دوران مسئوليت وزارت راه و شهرسازي در دولت يازدهم نهايت سعي و تلاش خود را نموده تا صنعت حمل‌ونقل بين‌المللي کشور اعم از ريلي، دريايي، هوايي و جاده‌اي عليرغم سياست‌هاي خصمانه دشمنان نظام مقدس در عرصه بين‌المللي حضوري فعال داشته باشد و نه تنها جايگاه خود را حفظ نمايد بلکه آن را توسعه دهد.
لذا از محضر شما بزرگواران نمايندگان معزز مجلس شوراي اسلامي‌استدعا مي‌نماييم تا با دادن راي اعتماد به جناب آقاي دکتر آخوندي موجب گردند که خدمات ارزشمند و شايان ايشان در راه توسعه و اعتلاي حمل‌ونقل و ترانزيت کشور کما في‌السابق ادامه يابد.

*حمايت اتحاديه صنايع هوايي و فضايي کشور از آخوندي در دولت دوازدهم
به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، اتحاديه صنايع‌ هوايي‌و‌فضايي ايران، در نامه‌اي خطاب به نمايندگان دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي‌درباره موضوع راي به گزينه پيشنهادي دولت براي وزارت راه و شهرسازي از عباس آخوندي براي حضور در کابينه دولت دوازده دفاع کرد. در بخشي از اين نامه چنين آورده شده است:
نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي
اتحاديه صنايع هوايي و فضايي ايران مفتخر است تا ضمن عرض تبريك انتخاب مجدد جناب آقاي دكتر آخوندي به عنوان وزير پيشنهادي راه و شهرسازي دولت دوازدهم كه در دوره اول صدارت در اين وزارتخانه منشا اقدامات پراهميت ملي براي صنعت هوايي و هوانوردي ايران عزيز بوده‌اند و با اميد به اينكه كشور همچنان در دوره جديد نيز از بركت حضورشان بهره‌مند گردد، برخود واجب مي‌دانيم با مصداق حديث شريفه «من لم يشكر المخلوق لم يشكر الخالق» از اهتمام دولت محترم، به ويژه وزير راه و شهرسازي و تيم تلاشگر تحت مديريت ايشان، بابت زحماتي كه در اين مهم متحمل شده‌اند كمال تشكر را داشته باشيم.

*اعلام حمايت ۶۰۰ هزار راننده حمل کالاي کشور و ۱۶۴ تشکل صنفي از وزير پيشنهادي راه و شهرسازي
رئيس کانون انجمن‌هاي صنفي رانندگان ناوگان حمل کالاي سراسر کشور به نمايندگي از ۶۰۰هزار راننده اين ناوگان حمايت کانون را از انتخاب دوباره عباس آخوندي به عنوان وزير راه و شهرسازي اعلام کرد.
در قسمتي از اين بيانيه‌امده است:
آقاي دکتر آخوندي وزير محترم راه و ترابري در دوران تصدي خود نهايت همکاري را با صنف زحمت‌کش رانندگان جاده‌اي کشور مبذول داشته‌اند و هرزمان ديدار ايشان لازم بوده است برايمان وقت گذاشته و درجهت حل مشکل مساعدت لازم را فرموده‌اند .
لازم به يادآوري است که اينجانب و هيئت مديره و ۱۶۴ تشکل صنفي ابواب جمع اين کانون نهايت رضايت را از عزيزان فوق‌الذکر داريم و آرزومند ابقاي آنها در دولت محترم تدبير و اميد بوده و خواهان راي اعتماد نمياندگان محترم به وزير محبوب خود هستيم

*حمايت کانون سراسري انجمن‌هاي حمل‌و‌نقل ايران از وزير پيشنهادي راه‌و‌شهرسازي دولت دوازدهم
کانون سراسري انجمن‌هاي حمل‌و‌نقل بين‌المللي در نامه‌اي به نمايندگان دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي‌ضمن اعلام حمايت از آخوندي، خواستار تداوم حضور وي در دولت براي توسعه و اعتلاي حمل‌و‌نقل کشور شدند.
در قسمت‌هايي از اين نامه مي‌خوانيم: آقاي دکتر آخوندي از زمان پذيرش مسئوليت وزارت راه و شهرسازي دولت يازدهم تاکنون تمام مساعي خود را در راه اعتلاي صنعت حمل‌و‌نقل بين‌المللي کشور به عمل آورده و خدمات شاياني را در اين خصوص به عمل آورده است ... (لذا) از محضر مبارک نمايندگان محترم مجلس‌شوراي‌اسلامي‌درخواست مي‌گردد با دادن راي اعتماد به جناب آقاي دکتر آخوندي وزير محترم پيشنهادي وزارت راه و شهرسازي تداوم بخش خدمات شايان و ارزشمند ايشان در راستاي توسعه و اعتلاي حمل و نقل کشور گردند.


نام:
ایمیل:
* نظر: