کد خبر: ۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰
رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در دیدار با سفیر ترکیه در تهران گفت: مجالس کشورهای اسلامی مظهر قدرت مردم مسلمان جهان هستند و ارتباط آنها با یکدیگر به معنای ارتباط مردم و ملت‌های جهان اسلام است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس ؛رضا هاکان تکین سفیر آنکارا در تهران امروز با امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

برپایه این خبر خجسته در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مثبت روابط میان ایران و ترکیه نسبت به توسعه و گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و تجاری به ویژه در بعد پارلمانی تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به نقش حائز اهمیت مجالس کشورها در توسعه روابط گفت: مجالس کشورهای اسلامی مظهر قدرت مردم مسلمان جهان هستند و ارتباط مجالس کشورهای اسلامی با یکدیگر به معنای ارتباط مردم و ملت‌های جهان اسلام است.

خجسته افزود: مجلس شورای اسلامی نسبت به توسعه و سبط روابط با کشورهای اسلامی به ویژه کشور دوست و همسایه ترکیه آمادگی کامل دارد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تشریح برخی جریانات منطقه و با بیان اینکه وحدت و انسجام میان جهان اسلام رمز اصلی حل مسائل و مشکلات امروز جهان اسلام است خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با ترفندهای مختلف سعی در مخدوش کردن چهره‌‌ی اسلام دارد و فعالیت‌ گروه‌های تکفیری از جمله داعش و السفیره توطئه جدید آمریکا و استکبار جهانی در منطقه است که باید با همکاری و وحدت مسلمانان جهان توطئه‌های آن را خنثی ساخت.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره پرچمدار مبارزه با ظلم و ستم در جهان اسلام است بر ضرورت همکاری و هماهنگی کشورهای اسلامی در مبارزه با ظلم و تجاوز در منطقه تاکید کرد.

سفیر ترکیه در تهران نیز در این دیدار با اشاره به اینکه روابط میان دو کشور ایران و ترکیه همواره روابط عمیق و دوستانه‌ای بوده است نسبت به گسترش این روابط ابراز علاقه‌مندی کرد.

هاکان تکین سفیر ترکیه در تهران مجالس کشورها ابزار مهمی در توسعه روابط فیمابین دانست و گفت: مجالس آینه‌ی تمام نمای ملت‌ها هستند و روابط میان کشورها با همکاری مجالس تحکیم و تقویت می‌گردد.

وی همچنین رفت و آمدهای هیات‌های پارلمانی را عامل مهمی در تعمیق روابط دانست و نسبت به تبادل هیات‌های پارلمانی میان مجالس در کشور اعلام آمادگی کرد.

پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار