کد خبر: ۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
معاون وزیر کار از تسهیل شرایط پذیرش و صدور مجوز کاریابی‌های خارجی خبر داد و گفت: همه ایرانیان شاغل در خارج کشور می توانند با مراجعه به سفارتخانه‌های ایران نسبت به پر کردن اطلاعات مربوط به گواهی‌نامه‌های شغلی اقدام کنند.
به گزارش تجارت آنلاين، حسن طایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وجود 70 مرکز کاریابی خارجی اظهار کرد: همه کسانی که متقاضی ایجاد مراکز کاریابی خارجی هستند در صورتی که شرایط لازم را احراز کنند مجوز تاسیس می گیرند.

وی از آغاز به کار سامانه اطلاعات ایرانیان شاغل در خارج از کشور خبر داد و گفت: این سامانه از امروز به طور رسمی و با همکاری رایزنان بازرگانی در سفارتخانه‌ها فعالیت خود را آغاز می کند و ایرانیان شاغل در خارج می‌توانند با مراجعه به سفارتخانه‌های ایران یا نشانی اینترنتیhttp://shgovahi.mcls.gov.ir نسبت به پر کردن اطلاعات مربوط به گواهی‌نامه‌های شغلی خود اقدام کنند.

طایی در توضیح مزیت راه اندازی این سامانه گفت: بانک اطلاعات جامع ایرانیان شاغل در خارج از کشور ضمن شناسایی افراد، امکان تبادل سوابق بیمه‌ای و برخورداری از حمایت‌های حقوقی چه در زمان اعزام و یا بازگشت به کشور را فراهم می‌کند.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار هم اکنون بیش از یک میلیون نفر از شاغلان ایران در خارج از کشور هستند که بزرگترین اقلیت فرهیخته مهاجر در جهان بین الملل را تشکیل داده‌اند و در تمام حوزه‌ها اعم از پزشکی و حقوقی در سطح بالایی حضور دارند که از این منظر شناسایی آن‌ها به جهت دریافت کمک‌های فنی و اعتباری حایز اهمیت است.

به اعتقاد وی ایرانیان شاغل در خارج در انتقال تکنولوژی به داخل، کمک به دانشگاه‌ها و بنگاه‌های تولیدی و اعتلای فرهنگ کار ایرانی نقش بسزا و موثری دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار