کد خبر: ۵۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
روزنامه لس‌آنجلس تایمز اعلام کرد؛
دولت آمریکا اعلام کرد: ممنوعیت پذیرش پناهجویان از 11 کشور را در ازای اقدامات امنیتی جدید و سخت‌تر لغو می‌کند که گفته می‌شود ایران یکی از این کشورها است.
لغو ممنوعیت پذیرش پناهجویان ایرانی در آمریکا
دولت آمریکا اعلام کرد: ممنوعیت پذیرش پناهجویان از 11 کشور را در ازای اقدامات امنیتی جدید و سخت‌تر لغو می‌کند که گفته می‌شود ایران یکی از این کشورها است.
به نوشته روزنامه لس‌آنجلس تایمز، دولت دونالد ترامپ در اکتبر 2017 ممنوعیت 90 روزه جدیدی را برای پذیرش پناهجویان از 11 کشوری که واشنگتن آنها در فهرست با ریسک بالا قرار داده بود، صادر کرد.
دولت ترامپ اعلام کرد که این ممنوعیت را در ازای اقدامات امنیتی جدید و سخت‌تر پیش از اجازه ورود آنها به خاک آمریکا لغو می‌کند. تاکنون نام این کشورها اعلام نشده اما گروه‌های پذیرش پناهجو و اسناد دادگاه این کشورها را شامل مصر، ایران، عراق، لیبی، مالی، کره شمالی، سومالی، سودان، سودان جنوبی، سوریه و یمن دانسته‌اند.
این اقدامات امنیتی جدید شامل تحقیقات فراگیر و مصاحبه با اعضای خانواده‌های متقاضیان پناهندگی که خواستار پذیرش در آمریکا هستند خواهد بود.
در این فهرست 10 کشور مسلمان هستند که برخی از آنها شامل فرمان ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مهاجر به خاک آمریکا می‌شود. به این معنی که اتباع این کشورها که خواهان پناهندگی نیستند نیز نمی‌توانند وارد آمریکا شوند.
دونالد ترامپ در ژانویه 2016 به محض آغاز به کار خود در کاخ سفید فرمان منع مهاجرت به آمریکا را صادر کرده و با واکنش‌های زیادی در سراسر جهان و داخل این کشور مواجه شد. دادگاه‌های ایالتی و منطقه‌ای در ابتدا مانع از اجرای این دستور شدند اما دیوان عالی آمریکا در دسامبر اجازه اجرای این ماموریت را صادر کرد. همچنین یک قاضی در ماه دسامبر این ممنوعیت را برای افرادی که یک ارتباط خانوادگی با کسانی دارند که هم‌اکنون در آمریکا زندگی می‌کنند، لغو کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار