کد خبر: ۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
شاخص بورس تهران در جدید ترین رکوردشکنی منفی خود امروز وارد کانال 68 هزار واحدی شد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ايسنا، بورس اوراق بهادار تهران امروز و در ادامه روند ریزشی خود رکوردشکنی جدیدی را تجربه و به کانال 68 هزار واحدی ورود کرد.

ابهامات سیاسی و اقتصادی در کنار افت شدید قیمت نفت و نبود محرک جدید برای رشد بازار باعث شده است تا بازار سرمایه به روند نزولی گرفتار شده و در این کانال ادامه مسیر بدهد. این ابهامات تا جایی ادامه دارد که تغییر رئیس سازمان بورس و نشست روز گذشته معاون اول رئیس جمهور با فعالان بازار سرمایه نیز نتوانست موجب توقف روند نزولی بورس شود به طوری که بورس تهران با کمبود شدید نقدینگی رنج برده و مانع از رونق داد و ستد در تالار شیشه ای شده است.

به این ترتیب روند نزولی قیمت سهام شرکتها و بی میلی سهامداران به خرید سهم در تالار شیشه ای موجب شد تا در آخرین روز معاملاتی هفته دماسنج بازار سرمایه ریزش 284 واحدی را تجربه کرده و به کانال 68 هزارو 969 واحدی پرتاب شود.

در بازار امروز همانند روزهای گذشته اکثر سهام شرکتها قرمز شده و شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، مپنا، بانکهای اقتصاد نوین و صادرات، شرکتهای ایران خودرو، سایپا، بانک کارآفرین، تجارت و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را در افت بورس گذاشتند.این در حالی است که شرکتهای توسعه معادن وفلزات، دارویی تامین، چادرملو، دارویی سبحان و توسعه صنایع بهشهر با رشد اندک خود مانع از افت بیشتر بورس شدند.

امروز همچنین شرکتهای پارس سوئیچ، گلوکوزان و بانک اقتصاد نوین از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و ایران ترانسفو، هلدینگ خلیج فارس و پشم شیشه ایران برترین تقاضاهای فروش را به خود اختصاص دادند.

در بازار منفی امروز 506 میلیون سهم به ارزش 127 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 311 هزار میلیارد تومان افت کرد.

برچسب ها: تجارت آنلاين ، بورس ، سهام
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار