کد خبر: ۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
گزارش تجارت از تخريب و پلمپ شبانه؛
در حاليكه قرار بر اين بود تا با حكم دادستاني روز دوشنبه هشتم ديماه سالجاري طبقه منفی سه پاساژ علاءالدين بدليل تغيير كاربري و طبقه هفتم بدليل ساخت و ساز غير مجاز تخريب شود...

به گزارش روزنامه تجارت، در حاليكه قرار بر اين بود تا با حكم دادستاني روز دوشنبه هشتم ديماه سالجاري طبقه منفی سه پاساژ علاءالدين بدليل تغيير كاربري و طبقه هفتم بدليل ساخت و ساز غير مجاز تخريب شود ،اما با وجود استقرار ماموران نيروي انتظامي و شهرداري اين حكم اجرايي نشد تا برخي بر اين باور باشند كه شهرداري از تصميم خود كوتاه آمده است و دادستاني نيز به عنوان مجري حكم اقدام به تخريب نخواهد كرد.اين تصورها اما زياد درست از آب درنيامد چرا كه كسبه طبقه هفتم و مغازه داران این طبقات تا نیمه های شب مشغول خالی کردن اجناس مغازه هایشان بودند و با توجه به هشدارهاي ماموران شهر داري مبني بر قطعي بودن اجراي حكم همکاری هاي لازم را براي خالي كردن مغازه و انبارهاي خود در طبقه منفي سه انجام دادند .

تا اينكه طبقه هفتم و منفي سه پاساژعلاءالدين بامداد روز پنجشنبه با حضور نماينده دادستاني و ماموران نيروي انتظامي ،شهرداري، اورژانس ،آتش نشاني و جمع كثيري از كسبه پاساژ و بدون حضور مالك پاساژ تخريب و پلمپ شد .

در زمان تخريب كسبه و مغازه داران طبقه هفتم پاساژ علاءالدين به شدت ناراحت و برخي از آنها با چشم گريان نظاره گر تخريب و پلمپ بودند .بسياري از كسبه با اشاره به اينكه با تخريب اين واحد ها سرمايه ما نيز از بين مي رود ،گفتند: فروش واحد ها بدون هيچ سندي صورت مي گرفت پرداخت 3 تا 4 ميليارد تومان براي خريد يك واحد در طبقه هفتم بدون هيچ سند و مدركي صورت گرفته است،حتي دست نوشته اي هم وجود ندارد .

كسبه اين پاساژ با اشاره به اينكه با وجود اينكه مالك پاساژ از سه ماه پيش از حكم نهايي كه همان تخريب وپلمپ بوده است خبر داشت گفت :اما نه تنها هيچ صحبتي با مغازه داران در ميان نگذاشت بلكه برخي از واحد ها را نيز به تازگي فروخته است و اين ظلمي است كه به ما روا شده است و بايد قانون حق ما را از مالك پاساژ بگيرد .

وی افزود : حتی واحدهایی که در طبقه اول برای آنها سند زده شده است (که البته کمتر از تعداد انگشتان دست است )نیز اجازه فروش نداشتند و باید مغازه را با ضرر میلیاردی به مالک پاساژ بفروشند .

وی با اشاره به اینکه سرانجام عدالت اجرا شد ،خاطرنشان کرد : در تصمیمی که به طور جمعی از سوی کسبه گرفته شده است ،قرار بر این شد تا از مالک پاساژ به دادگستری شکایت کنیم تا شاید بتوانیم حق و حقوق خود را دریافت کنیم .

يكي از كسبه طبقه هفتم به خبرنگار ما گفت : طبقه هفتم ۱۲۰ واحد دارد مالک برای هر واحد هزینه هنگفتی دریافت کرده است چند روز پیش با وجود تمامی هشدارهایی که در این مدت داده شده با جمع کردن غرفه های طبقات، آسانسور جدید تا طبقه هشتم که سازه ای هم ندارد؛ نصب کردند، و حتی روز گذشته در طبقه دوم مغازه ای به صورت غیر قانونی احداث کردندتا به کسبه ثابت کنند که مغازه ها تخریب نمی شود حتی وقتی ماموران شهرداری به کسبه اعلام کردند که تخلیه کنید مباشر مالک با دلداری به کسبه طبقه هفتم گفته بود که خیالتان راحت تخریبی در کار نیست .

وي گفت : چرا الان هيچ كس به داد ما نمي رسد ،مالك پاساژ براي اجراي حكم حضور ندارد و گفته مي شود مدير پاساژ نيز در ايران به سر نمي برد و در اين بين تنها كسبه و مغازه داران متضرر شده اند .

گفتني است در حال حاضر پاساژ علاءالدین با گذشت ۱۸ سال از زمان احداث هنوز پایان کار ندارد ،و تا تنظيم اين گزارش خبرهايي مبني بر گزاري جلسه مالك پاساژ با مغازه داران و كسبه طبقه هفتم و منفي سه به گوش رسيده است كه به نظر ميرسد اين جلسه براي انصراف مغازه داران ازشكايتي است كه روز پنجشبه اعلام كرده اند از مالك پاساژ انجام خواهند داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار