کد خبر: ۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
فروش پژو با تبدیل شدن چین به بزرگترین بازار این خودروساز فرانسوی، در سال 2014 برای نخستین بار در چهار سال گذشته افزایش یافت.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، این خودروساز مستقر در پاریس اعلام کرد میزان فروش خودروهای سواری و کامیون‌های سبک این شرکت 4.3 درصد در سال 2014 رشد کرد و به 2.94 میلیون دستگاه در مقایسه با 2.82 میلیون در سال 2013 رسید. تقاضا برای کراس اوورهای 2008 و 3008 و همچنین هاچ بک 308 به افزایش فروش این شرکت کمک کرد با اینهمه میزان فروش این خودروساز حدود 18 درصد پایین‌تر از رکورد سال 2010 است که طی آن 3.6 میلیون خودرو فروخته بود.

فروش پژو در چین سال گذشته 34 درصد افزایش داشت.

پژو که احتمالا برای نخستین بار از سال 2011 سود سالانه را تجربه خواهد کرد با خودروساز چینی دونگ فنگ موتور برای گسترش فعالیتش به خارج از اروپا متحد شده است.

این خودروساز با بازسازی فعالیت‌هایش در روسیه و آمریکای لاتین، فروش کسب و کار موتورسیکلت اسکوتر و جابجایی مقر مرکزی خود از مرکز پاریس سرگرم کاهش هزینه است.

پژو و دونگ فنگ فروش سالانه یک و نیم میلیون خودرو در چین تا سال 2020 را هدف گذاری کرده‌اند. فروش گروه پژو در این کشور سال گذشته به 734 هزار و 100 دستگاه بالغ شد و این بازار 22 درصد از فروش جهانی برند جدید دی اس را تشکیل داد.

خودروهای 2008 و 3008 پژو، معرفی سدان 408 و سی الیزه برند سیتروئن به فروش پژو در چین کمک کرد. میزان فروش این گروه در اروپا با موفقیت خودروی شاسی بلند سیتروئن C4 کاکتوس و پژو 308 که در نمایشگاه ژنو خودروی اروپایی برگزیده سال انتخاب شد، هشت درصد افزایش یافت و به 1.76 میلیون دستگاه رسید. فروش پژو در فرانسه به 637 هزار و 700 دستگاه رسید.

در مقابل افزایش فروش این شرکت در چین و اروپا، فروش پژو در آمریکای لاتین در بحبوحه کندی اقتصادی در آرژانتین و برزیل به حدود 200 هزار دستگاه کاهش یافت و در اوراسیا که شامل روسیه و اوکراین است، پژو کاهش 41 درصدی فروش را تجربه کرد و تنها 43 هزار و 800 خودرو فروخت اما در منطقه خاورمیانه و آفریقا این خودروساز حدود 169 هزار و 400 دستگاه فروش داشت که 25 درصد کمتر از سال 2013 بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار