کد خبر: ۹۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی گفت: پرداخت یارانه ۷۲ هزار تومانی به ضرر اقشار نیازمند جامعه است و با تصویب آن در مجلس تمام زحماتی که برای ایجاد زیرساخت شناسایی و ایجاد و توسعه شناسنامه اقتصادی و اجتماعی ایرانیان انجام شده است هدر می‌رود.

ادغام یارانه معیشتی و یارانه نقدی به نفع کیست؟

«حسین میرزایی» گفت:ذات هدفمندی این است که دولت به چه افرادی، چه میزان و به چه نحوی کمک کنید.

وی افزود: در طرح حمایت معیشتی تصمیم بر این شد که کمک‌ها به صورت نقدی باشد و به اقشار نیازمند پرداخت شود. منظور از نیازمندان این است که وقتی از محل افزایش بهای بنزین یارانه‌ می‌دهیم اولویت با کسانی است که خودرو و وضعیت مالی مناسبی ندارند.سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی گفت: در حال حاضر ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار خانواده ایرانی خودرو ندارند و اگر از بعد شاخص‌های مختلف بررسی شود، شاهد خواهیم بود که واقعا نیازمند هستند و باید مشمول دریافت طرح حمایت معیشتی شوند.

وی تصریح کرد: بنا بر این بود که ۶۰ میلیون ایرانی که جزو سه دهک بالای درآمدی نیستند طرح معیشتی دریافت کنند. این افراد شناسایی شدند و در لیست قرار گرفتند.

میرزایی بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک استناد نادرست  و در واکنش به مراجعه افرادی که مشمول طرح معیشتی نشدند بحث پرداخت یارانه ۷۲ هزار تومانی را مطرح کردند.وی افزود: حدود ۳۰ درصد از معترضین به عدم دریافت طرح حمایت معیشتی که به نمایندگان مراجعه کرده بودند را بررسی کردیم و دیدیم که یارانه دریافت کردند، یکسری نیز خودمان رسیدگی کردیم و سرجمع مبلغ را برایشان واریز کردیم و برخی نیز براساس شاخص‌های اعلامی وضعیت مالی مناسبی داشتند و اصلا نباید طرح حمایت معیشتی دریافت می‌کردند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی اظهارداشت: صرف خوداظهاری نمی‌توان گفت که مشمول طرح حمایت معیشتی هستند و اما مبلغ واریز نشده است.وی افزود: برای نمونه در مواردی شاهد بودیم که فردی ۲ تا سه ماشین به صورت وکالتی فروخته است در حالیکه در سیستم به نام فرد ثبت بوده است. بنا به استنادهای خوداظهاری افراد نمایندگان مجلس اعلام کردند که وزارت رفاه نقص داشته و ادغام دو یارانه در کمیسیون تلفیق تصویب شد.

حسینی ادامه داد: سوال من اینجاست ما که بارها از اعضای کمیسیون‌های تلفیق و اقتصادی مجلس خواستیم که به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیایند و توضیحات لازم ارائه شود اما هیچ‌کدام نیامدند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار