کد خبر: ۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص 5 تا 15 میلیون تومان وام صندوق مهر امام رضا (ع ) به پرورش دهندگان ماهیان زینتی خبر داد و راه‌اندازی اولین مرکز آموزش پرورش ماهیان زینتی را زمینه‌ساز اشتغال پایدار جوانان جویای کار دانست.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، کوروش پرند در مراسم افتتاح نخستین مرکز تخصصی آموزشی محصول محور تکثیر و پرورش ماهیان زینتی کشور، گفت: در حوزه مشاغل خانگی و اشتغال کوچک و متوسط، ایده‌ پرورش و تکثیر ماهیان آکواریومی و زینتی را دنبال کردیم و خوشبختانه امروز افتتاح نخستین مرکز کثیر و پرورش ماهیان زینتی در کشور راه شاهد هستیم.

وی افزود: در جلسه گذشته شورای عالی اشتغال، آیین‌نامه مشاغل خانگی و کسب‌ و کارهای کوچک و متوسط تصویب و مقرر شد تا در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار بگیرد.

پرند با اشاره به معضل واردات فراوان ماهیان زینتی در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر با واردات بی رویه ماهیان آکواریومی مواجهیم و عمده کسانی که آکواریوم دارند چون آموزش‌های لازم‌ درباره نگهداری و پرورش اصولی این گونه از ماهیان را ندیده‌اند موجب افزایش تلفات ماهیان زینتی شده‌اند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: افرادی که آموزشهای مورد نیاز را فرا می‌گیرند تحت عنوان پرورش دهنده ماهیان آکواریومی وارد بازار کار می‌شوند و تسهیلات مورد نیاز کارآفرینان از سوی صندوق مهر امام رضا(ع)‌ به آنها تعلق می‌گیرد.

وی مدت کل این دوره آموزشی را 120 ساعت شامل 44 ساعت آموزش نظری و 72 ساعت آموزش عملی ذکر کرد و ادامه داد: طی مذاکراتی که با صندوق مهر امام رضا (ع) صورت دادیم، برای کسانی که وارد فاز تولید می‌شوند، 5 تا 15 میلیون تومان وام در نظر گرفته‌ایم.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این طرح که در فاز اول به شکل پایلوت در استان تهران به اجرا درآمده است به شکل آمایش سرزمینی در استان‌های دیگر توسعه خواهد یافت.

پرند متذکر شد: در صورت اجرای این طرح، نیاز کشور به واردات ماهیان زینتی تامین شده و ایران به عنوان صادرکننده ماهیان آکواریومی معرفی خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار