کد خبر: ۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
توقف فعالیت گازی شورون در لهستان، یونان به دنبال رهایی از برنامه های اتحادیه اروپا، کاهش رشد اقتصادی آمریکا و افزایش واردات گاز در ترکیه از جمله عناوين خبري رسانه هاي جهان به شمار مي رود.

به گزارش روزنامه تجارت، توقف فعالیت گازی شورون در لهستان، یونان به دنبال رهایی از برنامه های اتحادیه اروپا، کاهش رشد اقتصادی آمریکا و افزایش واردات گاز در ترکیه از جمله عناوين خبري رسانه هاي جهان به شمار مي رود كه در ذيل مي خوانيم:

توقف فعالیت گازی شورون در لهستان

نیویورک تایمز: شرکت آمریکایی شورون اعلام کرد که فعالیتهای خود برای اکتشاف و تولید گاز طبیعی از شیل در لهستان را متوقف می کند. این اقدام یکی از بزرگترین عقب نشینی های بزرگ برای آغاز نفت و گاز شیل در اروپا بود که می توانست جایگزینی برای منابع سوختی با قیمت لرزان باشد. تولید نفت شیل در ایالات متحده یکی از دلایلی بود که صنعت انرژی آمریکا با رشدی تاریخی در بازار نفت داشت ولی اروپا وابسته به واردات سوخت است و استفاده از شیل با موانع سیاسی و محیط زیست روبرو شده است.

یونان به دنبال رهایی از برنامه های اتحادیه اروپا

گاردین: وزیر دارایی یونان یانیس واروفسکی می گوید دولت جدید از پذیرش ناظران مالی اتحادیه اروپا ، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول امتناع خواهد کرد. جنگ بین یونان و طلبکاران اروپایی اش ادامه دارد. این مقام یونانی تاکید کرد که کشورش به دنبال مذاکره بیشتر با تکنوکراتهای اتحادیه نیست که دائما برای نظارت اقتصادی به یونان می آیند. وی همچنین اعلام کرد که از وعده های پیش از انتخابات عقب نشینی نخواهند کرد. یونان بیش از یک چهارم تولید ناخالص داخی خود را از دست داده است.

کاهش رشد اقتصادی آمریکا

فایننشال تایمز: رشد اقتصادی آمریکا از 5 درصد به 2.6 درصد کاهش یافته است. اقتصاد ایالات متحده با قدرت وارد سال 2015 شد ولی اولین آمار رشد در ماههای آخر 2014 نشانگر کاهش این میزان بوده است. این گزارش چراغ قرمزی برای بزرگترین اقتصاد دنیا است اگرچه خانوارها با کاهش بنزین قدرت خریدشان افزایش داشت ولی شرکتهای بزرگ با خسارت ناشی از کاهش قیمت کالاهای خارجی روبرو شدند که ناشی از رشد قیمت دلار بود این امر شامل کاهش بازار تقاضای کشورهای خارجی به کالاهای آمریکا نیز می شد. این خبر سقوط بازار سهام را به همراه داشت.

افزایش واردات گاز در ترکیه

حریت: واردات گاز طبیعی ترکیه درسال 2015 به 52.2 میلیارد متر مکعب خواهد رسید که در مقابل سال گذشته افزایشی 9.6 درصدی خواهد بود. به گفته وزیر انرژی ترکیه مصرف گاز طبیعی به طور قابل توجهی در بخشهای صنعتی و شهری کشور افزایش داشته
است. شرکت خطوط نفت و گاز ترکیه بوتاش از روسیه 20 میلیارد متر مکعب را از طریق خط لوله سوت استریم وارد خواهد کرد و 10 میلیارد متر مکعب دیگر از ایران، 6.6 میلیارد متر مکعب نیز از آذربایجان وارد می کند.ترکیه از بیشتر گاز وارداتی برای بخش برق استفاده می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار