کد خبر: ۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
وزیر ارتباطات تاکید کرد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اشتغال، تمرکززدایی و توجه به مناطق محروم بعنوان سه هدفگذاری مهم دولت تدبیر و امید یاد کرد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا در سمنان، دکتر محمود واعظی در آیین افتتاح پروژه‌های ارتباطی استان سمنان افزود: برای حل مشکل مردم در استانها تعامل سه قوه با یکدیگر تحت منویات مقام معظم رهبری ضروری است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد وحدت در جامعه، گفت: اگر همه خود را خدمت‌گذار مردم بدانیم، دیگر چنددستگی معنایی ندارد. لذا ایجاد همبستگی و وحدت همواره یکی از اهداف دولت یازدهم بوده است. اگرچه اختلاف نظر طبیعی است.

وی با بیان اینکه همبستگی اقشار مختلف مردم از اهداف اصلی دولت تدبیر و امید است، ادامه داد: برای حل معضل مهاجرت به دلیل نبود امکانات، نهایت سعی خود را در پیشبرد اهداف ICT استانی انجام داده‌ایم و در این راستا، در شش ماه سال جاری، بودجه‌های استانی را به طور کامل تأمین کرده‌ایم.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه سه عامل تحریم، کاهش قیمت نفت و خشکسالی برای مردم مشکلات معیشتی ایجاد کرده است، افزود: ما نمی توانیم نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت باشیم و لازم است با همکاری و تعامل راهکارهای مناسب برای حل این مشکل را ارائه دهیم.

وی اشتغال را دغدغه دولت تدبیر و امید عنوان و اضافه کرد: دولت یازدهم معتقد است که همه امکانات نباید در تهران خلاصه شود بلکه باید با تمرکززدایی و توجه به منابع انسانی و مناطق محروم، نسبت به این مهم اقدامات لازم صورت گیرد.

واعظی با بیان اینکه وقتی امکانات در استانها باشد کارها با انگیزه بیشتری انجام می شود، اظهار کرد: دولت دنبال این است همه چیز در تهران متمرکز نشود. در همین راستا برای اولین بار در سال جاری ابتدا بودجه استانها توزیع شد و بعد از آن به وزارتخانه ها و دستگاه های کشوری پرداخته شد.

وزیر ارتباطات، اذعان کرد: دولت در عمر کمتر از دو سال خود در صدد تحقق این مهم بوده که اولویت را به مناطق روستایی و استانهای کمتر توسعه یافته و کمتر برخوردار بدهد.

وی ادامه داد: اشتغال در یک و نیم سال گذشته یکی از مهمترین دغدغه‌های مطرح شده در جلسات کابینه بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به سیاستهای خارجی دولت دکتر روحانی، تصریح کرد: مذاکرات هسته‌ای دارد به سمتی می‌رود که مدنظر رهبری و در جهت منافع کشور است. ضمن اینکه تیم مذاکره کننده ما به هیچ وجه از خط قرمزها عبور نمی کند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما در سیاست خارجی این است که چهره و تصویر نظام را آنگونه که هست نشان دهند گفت: باید ایران اسلامی آنگونه که شایسته این ملت بزرگ است عرضه شود.

واعظی با اشاره به تغییر نگاه برخی کشورها افزود: در حال حاضر حتی ادبیات کشورهایی که با ما دشمن هستند نیز تغییر کرده و در رفت آمدها و مسائل منطقه ای، جایگاه بلند ایران اسلامی دیده می شود و کسی نمی تواند نقش مهم ایران در منطقه و جهان را نادیده بگیرد.

واعظی با اشاره به ظرفیتهای استان سمنان اظهار کرد: استان سمنان علی رغم نزدیکی به استان تهران، هنوز نتوانسته است به جایگاه واقعی خود دست یابد که امیدواریم با همکاری دولت و مردم و بهره گیری از نخبگان دانشگاهی در حوزه ict، استان سمنان به جایگاه واقعی خود دست یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دیدگاههای استاندار سمنان را در حوزه ICT مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: این تعامل و همکاریهای دو جانبه در پیشبرد اهداف ICT استانی بسیار حائز اهمیت است.

وی زیرساختهای ICT استان سمنان را کافی ندانست و افزود: ان‌شاالله با افتتاح‌هایی که امروز انجام شد در زیرساختهای ارتباطی استان سمنان، به حد مطلوب دست یابیم.

واعظی تصریح کرد: از همه امکانات اعم از پست، پست بانک، زیرساخت، اپراتورها و بخش خصوصی در حوزه ICT استفاده می کنیم تا پیشرفت در حوزه فناوریهای ارتباطی و افتتاح شهرک ICT در استان عملیاتی شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار