کد خبر: ۱۳۵۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال 1000 میلیارد تومان برای اجرای طرح آزادراه تخصیص یافته است خاطرنشان کرد: امسال 500 میلیارد تومان برای ادامه این پروژه‌ها از منابع دولتی تزریق شده و همین میزان سرمایه‌گذار تخصیص داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، خیرالله خادمی امروز در بررسی روند اجرای طرح‌های راهسازی استان بوشهر با اشاره به بازدید از بزرگراه محور شیراز به بوشهر اظهار داشت: محور تنگ بوالحیات به سمت کنارتخته و دالکی برای چهار خطه شدن آن بررسی شد که بخشی از این محور در استان فارس و یکی از محورهای پرترافیک شیراز به بوشهر است که به چهارخطه تبدیل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از رفع مشکل ترافیکی در گلوگاه تنگ بوالحیات به سمت کنارتخته خبر داد و افزود: امسال پروژه چهارخطه تنگ بوالحیات به سمت کنارتخته در استان فارس به عنوان یکی از گلوگاه‌های مهم ترافیکی افتتاح می‌شود که تاثیر آن برای استان بوشهر است.

وی با بیان اینکه دو پیمانکار در محور دالکی به سمت کنارتخته فعال است گفت: برای تکمیل این محور به 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در استان‌های فارس و بوشهر قرار دارد.

خادمی با تاکید بر تسریع اجرای این محور چهارخطه‌ای گفت: اگر در یک برنامه سه ساله منابع مالی آن تامین شود محور بوشهر به سمت شیراز چهارخطه می‌شود و این در حالی است که بیشتر قطعات این جاده چهار خطه است که تنها 20 کیلومتر از این محور باقیمانده است.

وی با بیان اینکه 20 کیلومتر مسیر یاد شده را صعب‌العبور دانست و بیان کرد: این پروژه کوهستانی دارای پل‌ها و تونل‌های گوناگون است منابع اعتباری بالایی نیاز دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بخشی از کریدور جنوب کشور در استان بوشهر مورد بازدید قرار گرفت افزود: کریدور جنوب کشور در چهار استان ساحلی است و نزدیک به 400 کیلومتر از طول این کریدور بزرگ از شلمچه  تا گواتر در استان بوشهر قرار دارد.

خادمی با بیان اینکه اکثر محورهای استان بوشهر چهارخطه است تصریح کرد: 140 کیلومتر بخشی از محور و کنارگذرهای شهرها در کریدور جنوب کشور از این مسیر مانده که 60 کیلومتر آن حدفصل اهرم تا برازجان و بخشی هم در ورودی دیلم است که تا سال بعد تکمیل و تمام محورهای اصلی استان چهار خطه می‌شود.

وی با تاکید بر تسریع در اجرای پروژه چهارخطه محور  عسلویه به جم‌، فیروزآباد و شیراز خاطرنشان کرد: این محور در سه قطعه عملیات اجرایی آن انجام شده و پیمانکاران فعال هستند که با تخصیص اعتباری روند اجرای آن تسریع می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در کل کشور در بخش بزرگراهی هفت هزار و 800 کیلومتر مسیر در حال اجراء است، تصریح کرد: نزدیک به سه هزار کیلومتر  آن در اولویت نخست قرار دارد که امید می‌رود تا پایان دولت 1700 کیلومتر آن تکمیل و تحویل شود وبخش زیادی از شبکه‌های مواصلاتی کشور به بهره برداری برسد.

خادمی از تخصیص اعتبارات برای اجرای طرح بزرگراهی در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال خوشبختانه منابع اعتباری خوبی برای اجرای این پروژه‌ها تخصیص یافته که برای بزرگراه‌ها 3200 میلیارد تومان منابع اعتباری ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه 85 درصد از منابع اعتباری یاد شده تخصیص یافته است گفت: 3400 کیلومتر مسیر ریلی  در کشور در حال اجراء و مجری آن وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه است که 1600 کیلومتر آن در اولویت نخست قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل 1200 خط ریلی کشور تا پایان دولت تصریح کرد: سرانه تحویل خط ریلی در کشور 200 کیلومتر است که اگر در دو سال 1200 کیلومتر از خط ریلی به بهره‌برداری برسد اقدام بسیار بزرگی است.

خادمی به بخش آزاد راهی پرداخت و بیان کرد: 1200 کیلومتر پروژه آزادراهی در حال اجراء است که با توجه به موجودی کشور که 2400 کیلومتر است عدد قابل توجهی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه به میزان 50 درصد آزادراههای موجود کشور در حال اجراء است، گفت: امسال و سال آینده 660 کیلومتر از این آزاد راهها تکمیل و افتتاح می‌شود که اقدام بزرگی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش 25 درصدی طول آزادراهها با افتتاح 660 کیلومتر پروژه در حال اجراء افزود: این آزاد راهها شامل آزاد راه اصفهان به شیراز به طول 225 کیلومتربا پیشرفت 80 درصد است که بخشی از آن به محور بوشهر متصل می‌شود.

خادمی با بیان اینکه امسال 1000 میلیارد تومان برای اجرای طرح آزادراه تخصیص یافته است خاطرنشان کرد: امسال 500 میلیارد تومان برای ادامه این پروژه‌ها از منابع دولتی تزریق شده و همین میزان سرمایه‌گذار تخصیص داده است.

وی با بیان اینکه 300 میلیارد تومان دیگر از منابع دولتی برای طرح آزادراهی تزریق می‌شود گفت: 300 میلیارد تومان هم سرمایه گذار امسال به این پروژه‌ها پرداخت می‌کند که در مجموع 1600 میلیارد تومان برای آزاد راه اصفهان به شیراز امسال تامین مالی می‌شود که 1000 میلیارد تومان آن پرداخت شده است و 600 میلیارد تومان دیگر هم امسال و سال آینده تخصیص می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یکی از مسیرهای مهم خط ریلی را محور شیراز به بوشهر دانست و تاکید کرد: این پروژه در اولویت نخست قرار دارد و استاندار بوشهر، مسؤولان و نمایندگان استان در مجلس پیگیر آن هستند.

خادمی تصریح کرد: مسیر ریلی شیراز به بوشهر با طول 450 کیلومتر باید اجرا شود که از سمت فارس 100 کیلومتر انجام شده و در استان بوشهر حدود 130 کیلومتر  آغاز شده که زیرسازی 100 کیلومتر آن به اتمام رسیده و 30 کیلومتر دیگر در حال اجراء است.

وی بیان کرد: اگر این پروژه از منابع مختلف مانند فاینانس، صندوق توسعه و اعتبارات عمرانی تامین مالی شود عملیات اجرایی آن تسریع می‌شود چون با منابع دولتی کند پیش می‌رود باید برای تامین منابع مالی فکری جدیدی ارائه شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار