کد خبر: ۱۶۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۳
دبیر هیات سوارکاری استان کردستان :مردم کردستان از دیرباز با اسب و سوارکاری شناخته شده و در تمام خانه‌های مردم روستا و شهر اسب وجود داشته است لذا مردم کرد به این رشته عشق می‌ورزند.

اقبال میهمی دبیر هیات سوارکاری استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: رشته سوارکاری در استان طی چند سال اخیر با پیشرفت خوب مواجه بوده است.

وی افزود: هم تعداد باشگا‌ه‌ها و هم تعداد ورزشکارا‌ن رشته سوارکاری در کردستان افزایش یافته و تقریبا تمام هیات‌های شهرستانی فعال شده‌اند. 

میهمی افزود: در دوران کرونا بسیاری از رشته‌های ورزشی مخصوصا سوارکاری افت داشته و مسابقات را نمی‌توانستیم برگزار کنیم زیرا اکثر مسابقات‌ در این رشته با حضور تماشاچیان برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: با وجود محدودیتی که در برگزاری مسابقات داشتیم اما کلاس‌های متعددی از جمله مربیگری،تمرینات در فضای مجازی، کلاس‌های اصول و مبانی سوارکاری و چهار دوره کلینیک آمادگی مربیگری در استان برگزار شده است. 

به گفته وی، در مجموع مسابقات و کلاس‌های حضوری سوارکاری در دوران کرونا به صورت محدود برگزار شده اما سوارکاران با تمرین به صورت انفرادی و خصوصی آمادگی خود و اسب‌هایشان را حفظ کرده‌اند.

میهمی در ادامه گفت: در سال ۹۸ در چندین مسابقه کشوری حضور پیدا کردیم و چندین مقام قهرمانی را کسب کردیم و در سال ۹۷ برای اولین بار آرش میهمی ورزشکار کردستانی در قالب تیم ملی استقامت ایران در مسابقات قطر شرکت کرد و به مقام دوم تیمی دست یافت. 

دبیر هیات سوارکاری کردستان تصریح کرد: مشکلات و دغدغه‌های مالی مهم‌ترین مسئله هیات بوده و برای اعزام اسب‌ها به مسابقات مشکل زیادی وجود دارد و همچنین نبود باشگاه دولتی برای برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها و شرکت عموم مردم‌ در کلاس‌های این رشته در راس مهمترین مشکلات هیات سوارکاری کردستان است. 

وی در مورد برنامه‌های آینده این رشته در استان گفت: شاخه پرش در رشته سوارکاری یکی از شاخه‌های مورد علاقه مردم است که آن را فعال کرده‌ایم و در رشته استقامت به صورت ویژه‌تر فعالیت خواهیم کرد. 

این مسئول در ادامه بیان کرد: تصمیم داریم در زمینه استعداد‌یابی جوانان و نوجوانان بیشتر فعالیت کرده و کلاس‌های آموزشی را به صورت پایه‌ای از شهرستان‌های مختلف آغاز کنیم. 

میهمی ادامه داد: با توجه به اینکه استان کردستان از دیرباز با اسب و سوارکاری شناخته شده و در گذشته اغلب شهر‌ها و روستا‌ها دارای اسب بوده‌اند لذا استقبال فراوانی در این رشته وجود دارد و مردم کردستان به این رشته عشق می‌ورزند اما باید بستر‌ها برای فعالیت مردم در این رشته بیشتر فراهم شود. 

وی در بخش پایانی سخنانش پایان گفت: اسب کرد یکی از قوی‌ترین و تواناترین انواع نژاد اسب است و می‌طلبد در زمینه تولید اسب کرد تلاش کرده و کاربری ویژه‌ای برای این اسب‌ها تعریف شود.

میهمی اضافه کرد: همچنین جا دارد که اسب کرد را به صورت ملی و بین‌المللی معرفی و زمینه رشد این نژاد را ایجاد کرد لذا انتظار می‌رود در این زمینه مسئولان ما را یاری کنند.

انتهای پیام /۲۳۳۰/۸۰

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار