کد خبر: ۱۲۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹

الله وردی دهقانی

نماینده ورزقان در مجلس

در مدیریت بازار کشور دچار مشکلاتی هستیم و همه مردم نیز این را میدانند و مردم با مشکلاتی فراوانی در کشور روبرو هستند و بهسختی زندگی میکنند. از طرفی بیماری کرونا هم علاوه بر مشکلاتی که مستقیما از این بیماری متوجه مردم است، آثار اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آن هم بر آنها افزوده شده است.لذا در شرایط فعلی باید به دولت کمک کنیم. دولت با هر گرایشی، دولت نظام جمهوری اسلامی است. مجلس و دولت باید با هم تعامل و گفت و گو داشته باشند. مجلس باید از ابزارهای قانونی خود استفاده کرده و از دولت برای حضور در مجلس و کمیسیونها دعوت کند و اگر کمکی از دست مجلس برای بهبود وضعیت کشور بربیاید، حتما ورود کند، قانونگذاری، تحقیق و تفحص و نظارت و سوال کند تا امورات کشور اصلاح شود.

اینکه در این یکسال باقیمانده به پایان دولت که با شرایط خاصی از تحریمهای ظالمانه آمریکا و اقمارش و از آن طرف شرایط بد بیماری کرونایی روبرو هستیم موضوع استیضاح را هم در کشور داشته باشیم به صلاح مردم و کشور نیست و آسیبهای فراوانی بهلحاظ اقتصادی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای کشور خواهد داشت. امروز شرایط کشور ایجاب میکند که به دولت برای رفع ایراداتی که در ساختار اجرایی آن وجود دارد کمک کنیم تا این اشکالات برای همیشه برطرف شود. البته این مشکلات مختص این دولت نبوده و در دولتهای قبلی هم معمولا سالهای آخر دورههای دوم ریاستهای جمهوری وجود داشته است. برخی مواقع در دورههای مختلف در دورههای اول ریاست جمهوری نیز این مشکلات وجود داشته است که انتظار میرفت مجلس به این مساله وارد کند.

باید بپذیریم که مشکلات اقتصادی کشور یک شبه یا دوساله ایجاد نشده، بلکه از سالها و دهههای قبل روی هم انباشته شده است. مسئولان باید چارهاندیشی میکردند و اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت میرهاندند چرا که هر زمان روابط ما با غرب خوب بوده به آنها نفت فروختیم و اقتصاد کشور را اداره کردیم و هر زمان این روابط بد بود نتوانستیم نفت بفروشیم و دچار مشکل شدیم و یا به شرق روی آوردیم و سیاستهای ثابتی را در این ۴۰ سال گذشته نداشتیم.

برای مدیریت مشکلات، باید اهداف و سیاستهای نظام، ثابت و مشخص باشند چرا که در این صورت با آمدن و رفتن یک دولت، یک حزب یا یک جناح منافع ملی دچار تغییر و تحول و یا سردرگمی نمیشود.

هیچ مشکلی در دنیا نیست که برای آن درمان وجود نداشته باشد. اگر کمی حواسمان را جمع کنیم و اخلاص، ایثار، جسارت، جرات هم داشته باشیم خواهیم دید که همه ابزار حل مشکلات فعلی را در داخل کشور داریم و توان غلبه بر مشکلات را داریم به شرط آنکه اراده داشته باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار