کد خبر: ۱۴۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
معاون اجرایی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: افزایش اثربخشی و شکوفایی مأموریت فعلی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در سراسر کشور است این مأموریت از سوی مقام معظم رهبری به شورا سپرده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج حجت‌الاسلام مهدی رحمانی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کردستان در سنندج، با بیان اینکه کارهای ستادی شورا فشرده و برنامه‌ها رویکرد تحولی دارد و نتایج اقدامات نیز زمان‌بر است، اظهار کرد: مدیر جدید نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان از سوابق علمی، مدیریت فرهنگی، اجرایی و تبلیغی خوبی برخوردار است.

وی تصریح کرد: مدیر جدید نمایندگی شورای سیاست‌گذاری استان باید با هماهنگی کامل با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه و تعامل با دستگاه‌های و نهادهای حوزوی مستقر در استان برنامه‌ها را جلو ببرد.

معاون اجرایی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور شناسایی ظرفیت‌ها و بهره گیری مناسب از آن را توسط مدیر جدید نمایندگی شورای سیاست‌گذاری استان ضروری دانست و خاطرنشان کرد:  هم‌افزایی جبهه فرهنگی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب از دیگر نکات مهمی است که باید به صورت ویژه مد نظر قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مدیر جدید برنامه‌ها و فعالیت‌ها، متناسب با رویکرد و سیاست ابلاغی شورا را جلو ببرد و گام موثر در مسیر بهبود و تعالی نهاد نماز جمعه در کردستان بردارد.

معاون اجرایی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اذعان کرد: برخی مسائل باید مدام تکرار و با تکرار آن زمینه  تبدیل شدن این مسائل را به یک گفتمان فراهم سازیم.

وی با بیان اینکه افزایش اثربخشی، تحول،  ارتقاء کیفیت و شکوفایی رویکرد جدید و اصلی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در سراسر کشور است، خاطرنشان کرد:  شکوفایی مأموریت فعلی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در سراسر کشور است این مأموریت از سوی مقام معظم رهبری به شورا سپرده شده است.

معاون اجرایی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اذعان داشت: بررسی و مطالعات و احصاء مسائل پیش‌رو گام نخستی بود که در راستای تحقق این ماموریت انجام شده و بر همین اساس 4 راهبرد توانمندسازی ائمه جمعه، شبکه‌سازی و سازماندهی، فرهنگ‌سازی و بهبود و تعالی سازمانی دنبال خواهد شد.

حجت‌الاسلام رحمانی به وظایف و نقش مدیران نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان‌ها در این راستا گریزی زد و گفت: مدیران نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان‌ها در راستای تحقق این 4 راهبرد نقش استراتژی و مهمی دارند.

وی خاطرنشان کرد: عنوان کرد:مسئولیت مدیران نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان‌ها بسیار مهم، خطیر، حساس، راهبردی و اثرگذار است و می توان گفت، نمونه کوچکی از ستاد مرکزی در استانهاست.

به گفته وی، در برخی استان‌ها 90 امام جمعه و پایگاه نماز جمعه وجود دارد، البته تعداد تعداد ائمه جمعه در استان کردستان کمتر بوده، ولی باید در راستای تحقق راهبردهای شورا اقدامات لازم و اساسی انجام گیرد.

معاون اجرایی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور  امیدبخشی، وحدت‌آفرینی، برنامه‌محوری، تقویت سرمایه اجتماعی و ایجاد انسجام تشکیلاتی را از دیگر اولویت های مهم دانست و گفت: این مهم باید به صورت ویژه مورد توجه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در کردستان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: برنامه‌های گسترده و اثربخشی در این راستا برای استان در نظر گرفته شده که امید است مدیریت جدید با رعایت چارچوب‌ها این مهم را مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام/2330/71

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار