کد خبر: ۱۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۲
مدیرکل استاندارد تهران با بیان اینکه امروز تقاضای مصرف‌کنندگان در بازار پا را از سطح استانداردها فراتر گذاشته و کیغیت را طلب می‌کند، گفت: انتظار مصرف‌کنندگان فراتر از پروتکل دولت و تولیدکننده است.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل ازمهر، مسلم بیات در مراسم افتتاح دپارتمان تخصصی تولید محصولات آرایشی و بهداشتی ارگانیک گفت: امروز توقعات مردم و مشتریان از محصولات تولیدی کشور بسیار بالاتر از سطح عادی استانداردها و پروتکل‌ها و ضوابط فنی است که بر تولید یک کالا حاکم است، بلکه کیفیت حرف اول را می‌زند و به طور قطع، شاخص استاندارد یکی از کف‌های کیفیت تولید یک کالا به شمار می‌رود.
 
مدیرکل استاندارد استان تهران افزود: انتظارات امروز مصرف‌کنندگان به مراتب فراتر از آنچیزی است که در قالب پیمان‌ها و قراردادهای حاکم میان دولت و تولیدکنندگان مطرح می‌شود، این در حالی است که حفظ محیط‌زیست، ایمنی و سلامت مصرف‌کنندگان و ایجاد فرصت برابر برای مشارکت در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری از سوی مشتریان، در تولیدات داخلی حرف مهمی می‌زند.
 
وی تصریح کرد: یک مجموعه تولیدی مسئولیتی فراتر از آنچه که در استانداردها و ضوابط تعریف شده دارد و در این میان، کیفیت، اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل در ایجاد یک محصول تولیدی است.
 
بیات، حرکت به سمت تولید محصولات ارگانیک را از جمله نیازهای امروز مصرف‌کنندگان ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: حرکت به این سمت گامی نو در جهت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است، این در حالی است که باید به موازات گسترش تولید و فروش محصولات ارگانیک، زمینه را برای نظارت بیشتر به بازار فراهم کرد تا تحت عنوان ارگانیک، محصولات غیرارگانیک با هزینه‌های بالا به دست مصرف‌کنندگان نرسد.
 
همچنین رضا صحرایی، رئیس انجمن صنایع شوینده گفت: چندسالی است که بازار محصولات آرایشی و بهداشتی به سمت رقابت میان تولیدکنندگان داخلی و خارجی رفته و بر این اساس، بازار رقابت، شرایط مناسبی را به نفع مصرف‌کنندگان رقم زده است، این در حالی است که بالاترین مزیت بازار رقابتی، توجه به خواسته‌های مشتریان است که این خواسته‌ها بر مبنای افزایش کیفیت، در حال افزایش است.
 
وی افزود: ویژگی یک بازار رقابتی کامل، این است که تولیدکننده موظف به ارتقای کیفیت محصولات تولیدی می‌شود و بر این اساس، تولید محصولات آرایشی و بهداشتی ارگانیک می‌تواند نظر مساعد مصرف‌کنندگان را در پی داشته باشد و مشتریان نیز همواره محصولات بهتر را از تولیدکنندگان طلب کنند.
 
به گفته صحرایی، نظارت و کنترل بازار امروز حرف مهمی را در عرصه رقابت می‌زند، این در حالی است که در شرایط انحصاری، نظارت و بازرسی چندان جوابگو نیست و متاسفانه مصرف‌کننده مجبور است که هر آن چیزی را که تولیدکننده به بازار عرضه می‌کند، مصرف کند.
 
همچنین علی نقیب، عضو انجمن صنایع شوینده نیز گفت: ترکیه هم اکنون بیش از ۸۰۰ نوع محصول آرایشی و بهداشتی تولید می‌کند، این در حالی است که اروپا نیز ۴۰ سال است که در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی ارگانیک فعال شده است، البته باید توجه داشت که تولید محصولات ارگانیک در دنیا بسیار گران تمام می‌شود، اما ما تلاش داریم تا با عرضه محصولات ارگانیک آرایشی و بهداشتی، زمینه را برای جلوگیری از خروج ارز فراهم نماییم.
 
وی افزود: فروش محصولات آرایشی و بهداشتی ارگانیک در دنیا ۱۳.۲ میلیارد دلار در سال جاری بوده، این درحالی است که پیش بینی می‌شود که این رقم در سال ۲۰۱۸ به ۱۵.۹۸ میلیارد دلار برسد و در سال ۲۰۲۰ از مرز ۱۶ میلیارد دلار عبور کند.
 
به گفته نقیب، هرچقدر که می‌گذرد، توجه بازار به محصولات ارگانیک آرایشی و بهداشتی بیشتر می شود و همین امر، زمینه را برای ورود ایران به این عرصه فراهم کرده است، این در حالی است که هم اکنون ایران توانسته نوع منحصر بفردی از کرم‌های دارویی را به صورت ارگانیک و با تکنولوژی و ماشین‌آلات آلمانی تولید کند و به زودی به بازار داخلی و خارجی عرضه خواهد کرد.
 
وی اظهار داشت: در امریکا، ۳۵ درصد مصرف صنایع آرایشی و بهداشتی را محصولات ارگانیک تشکیل می‌دهند و ایران نیز برای جلب رضایت مشتریان، باید تولید محصولات ارگانیک را افزایش دهد.

برچسب ها: مشتری ، استاندارد ، کیفیت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار