کد خبر: ۱۷۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
ایسنا/سمنان معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انجام بیش از ۱۳۰ مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی درسطح استان طی مرداد ماه سال جاری خبرداد.

مهدی یحیایی گفت: از مجموع ۱۳۱ مورد گشت مشترک بازرسی ، تعداد ۹۱ مورد پرونده تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم ارائه فاکتور و عرضه ، نگهداری و عرضه کالاهای قاچاق ، عرضه خارج از شبکه و غیره تشکیل شده است.

وی ارزش ریالی این تعداد پرونده را بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۸۳ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این پرونده ها جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: این گشت های مشترک در راستای هم افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت کارشناسی سایر دستگاههای اجرایی استان و در قالب طرح های مختلف انجام گرفته است و هدف از برگزاری اینگونه گشت ها پیشگیری بهنگام و برخورد با تخلفات احتمالی اقتصادی است.

یحیایی افزود: سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان حسب وظایف ذاتی خود با برقراری تعامل با سایر دستگاهها و اتحادیه های صنفی ذیربط اقدام به برگزاری گشت های مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح استان نموده است که این گشت های مشترک با همکاری دستگاه های از قبیل، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف و اتحادیه های مربوطه انجام شده است.

وی تصریح کرد: آرد و نان ، آرایشی و بهداشتی ، پوشاک ، نهاده های دامی ، خواربار و لبنیات و مواد غذایی ، دخانیات از عمده گروه های کالایی مورد بازرسی در این گشت های مشترک است.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار