کد خبر: ۲۲۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱
نخستین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن با عنوان APPEX2024 قرار است دوم تا پنجم بهمن ماه 402 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شود.

برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن با هدف هویت بخشی به اپلیکشین ها

نخستین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن با عنوان APPEX2024 قرار است دوم تا پنجم بهمن ماه 402 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شود.

به گزارش تجارت آنلاین، امروز دوشنبه 8 آبان ماه نشست خبری نمایشگاه اپکس با حضور «علی معین»، رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه اپکس، «رضا الفت‌نسب»، رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه، «آرش سروری»، دبیر شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه و اصحاب رسانه در تالار اصفهان نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش علی معین، رئیس ستاد اجرای نمایشگاه، لزوم برگزاری نمایشگاه اپکس را هویت‌بخشی به اپلیکیشن‌ها دانست و گفت: نمایشگاه مهم‌ترین عاملی است که به یک حوزه هویت مستقل می‌بخشد. همچنین باوجود بیش از ١۴٠ میلیون خط تلفن همراه در کشور و متعدد بودن اپلیکیشن‌ها برگزاری این نمایشگاه ضروری است.

به گفته معین نمایشگاه تخصصی اپکس که با شعار «پلی میان امروز و آینده» برگزار می شود با هدف حمایت‌های مادی و معنوی از استارتاپ‌ها، شرکت‌ها و همه گروه‌هایی است که دارای اپلیکیشن هستند.

رئیس ستاد اجرای نمایشگاه در پاسخ به سوالی بر همکاری مشترک با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: آخرین دستاوردی که داشتیم، قرار بود بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای استارت‌‌آپ‌های حوزه بازی را تحت موارد حمایتی به‌صورت کانتر داشته باشد که در حد نامه‌نگاری ماند و هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

رئیس ستاد اجرای نمایشگاه گفت که برای شرکت‌ استارت‌آپ‌های کوچک شرایطی در نظر گرفته شده است تا آنها هم بتوانند در نمایشگاه شرکت کنند. با صندوق نوآوری توافق کردیم تا سقف ۶۰ میلیون تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات داده می شود. حداقل متراژ غرفه‌ها ۱۲ متر با متری ۷۱۱ هزار تومان است که ما به بعضی از شرکت‌ها تا ۶ متر هم اختصاص داده‌ایم.

استارت‌آپ‌ها می‌توانند برای شرکت در نمایشگاه اپلیکیشن تسهیلات دریافت کنند

رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن درباره حضور استارت‌آپ‌های کوچک در نمایشگاه گفت که آنها می‌توانند از صندوق نوآوری تا ۶۰ میلیون تهسیلات دریافت کنند و از تجربیات استارت‌‌آپ‌های بزرگ‌تر استفاده کنند.

رضا الفت‌نسب، رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه اپلیکیشن گفت برای حمایت از استارت‌آپ‌های کوچک علاوه بر تسهیلات صندوق نوآوری، ما هم متراژ کوچکتری را ارائه می‌هیم که شرکت‌ها بتوانند در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

او درباره لزوم برگزاری نمایشگاه اپکس گفت: وجود نمایشگاه تخصصی و برگزاری رویداد تخصصی در حوزه اپلیکیشن‌ها می‌تواند برای شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها مفید باشد، زیرا با نفوذ ضریب بالای آمار موبایل در کشور وجود نمایشگاهی ضروری به نظر می‌آید.
او با اشاره به وضعیت اینترنت در کشور ادامه داد: این را می‌دانیم که اینترنت شرایط مناسبی ندارد اما ما سعی می‌کنیم چراغ این حوزه را حتی به سختی روشن نگه داریم، به همین دلیل در این نمایشگاه علاوه‌بر اپلیکیشن‌ها و شرکت‌ها، نشست‌ها و برنامه‌های محتوایی متعددی داریم.
به گفته الفت‌نسب، چالش‌های اپلیکیشن‌ها در حوزه رگولاتوری باید محل بحث باشد و ما درنظر داریم به‌عنوان برگزارکننده این نمایشگاه به اپلیکیشن‌ها در این راستا کمک کنیم. زیرا شرایط خاص سیاسی و اقتصادی کشور در مرحله گذر است.
به گفته الفت‌نسب یکی از اصلی‌ترین مسائل موجود، مهاجرت نیروی انسانی و کمبود آن در کشور است و با این وضعیت حاکمیت باید نگران آینده کشور در این حوزه باشد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری در خصوص همکاری مشترک با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: سیاست بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای متفاوت شده است و شرایط همکاری خیلی راحت نیست، برای نمایشگاه اپکس هم همکاری خاصی صورت نگرفته است.

آرش سروری، دبیر شورای سیاست‌گذاری گفت که تا الان ٣٢ شرکت ثبت نام کرده‌اند. علاوه بر غرفه‌ برای محتواسازی هم پنل و نشست‌هایی تدارک دیده شده است. همچنین استارت‌آپ‌ها به سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می‌‌شوند که استارت‌های بزرگ به استارت‌‌آپ‌های کوچک کمک کنند و انتقال تجربه داشته باشند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: