کد خبر: ۲۳۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
گزارش تجارت آنلاین از اولین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن ایران
اولین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن ایران که با نام اپکس ۲۰۲۴ شناخته می‌شود، از دوم بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با میزبانی حدود ۷۰ استارتاپ آغاز به کار کرد.

اپکس ۲۰۲۴ ، میزبان و حامی استارتاپهای ایران

به گزارش تجارت آنلاین، در اولین روز از اپکس که با حضور «علی‌اکبر دلوریان‌زاده»، سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی، علی معین، رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه، رضا الفت‌نسب، رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه اپلیکیشن و آرش سروری، دبیر شورای سیاست‌گذاری و مدیر محتوایی اپکس ۲۰۲۴ در سالن ۷ نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، پنل‌های متنوعی تشکیل شد.

اولین پنل این نمایشگاه مربوط به کسب‌وکارهای حوزه بازی بود. حمزه آزاد، مدیرعامل شرکت  mew games، حسن مهدی‌اصل، بنیان‌گذار و مدیرعامل سورناگیمز، امیرحسین ناطقی، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل کوییزآوکینز و محمد مهدی بهفرراد، مدیرعامل استودیو مدریک در این پنل با راهبری آرش سروری، مدیر محتوایی نمایشگاه حضور داشتند.

محمد مهدی بهفرراد، در این پنل با اشاره به نادیده‌گرفته شدن نیاز به سرگرمی در کشور گفت: «نیاز سرگرمی در کشور ما جدی گرفته نمی‌شود، اما ترکیه این نیاز را به خوبی فهمیده و سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در این زمینه انجام داده است. این کشور قصد دارد سیلیکون‌ولی بازی در دنیا شود.» مدیرعامل سورنا گیمز نیز در این پنل از سهم بازار اپلیکیشن در کشور گفت و این موضوع را نگران‌کننده دانست. حمزه‌ آزاد که کسب‌وکارش را در ترکیه راه‌اندازی کرده است، معتقد است این کشور جایگاه خوبی را در صنعت گیم به دست آورده و در مدت ۱۵ سال، زیرساخت‌های لازم را برای این صنعت به دست آورده است.

در اولین روز از نمایشگاه اپکس، پنل‌های دیگری چون سخنرانی مدیران ارشد مایکت، گفتگوی آرش سروری با مدیرعامل باسلام، پنل فناوری‌های مالی و سخنرانی مدیرعامل زربد با عنوان بلاکچین و کاربرد آن در فروش طلا برگزار شد.

در پنل فناوری‌های مالی، محمد مهدی باریده، هم‌بنیان‌گذار پی‌پینگ،‌ مهدی عبادی، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل وندار، مصطفی امیری، هم‌بنیان‌گذار زرین‌پال و از اعضای سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای تهران و مهدی فاطمیان، رئیس انجمن فین‌تک ایران و مدیرعامل زیبال حضور داشتند. در پنل بررسی موانع پیش روی کسب‌وکارهای فین‌تک، این مدیران از چالش‌های پرداختیاری و کسب‌وکارهای حوزه فناوری‌های مالی و مشکلات مرتبط با قانون‌گذاری در این صنعت گفتند.

نمایشگاه اپکس ۲۰۲۴ تا روز پنج‌شنبه ۵ بهمن‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از اولین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن در ایران به سالن ۷ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مراجعه کنند. اگر شرایط حضور در این نمایشگاه را ندارید نیز می‌توانید پنل‌های آن را از طریق کانال آپارات جهش ببینید.

نام:
ایمیل:
* نظر: