کد خبر: ۳۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
قدر دستگاههای اطلاعاتی را بدانیم
در هفته های اخیر اقدامات نیروهای امنیتی بسیار با ارزش بوده است اما حاشیه های سیاسی و تسویه حسابهای جناحی باعث شده تا به خوبی اقدامات نیروهای امنیتی را درک نکنیم.



کورش شرفشاهی – در هفته های اخیر اقدامات نیروهای امنیتی بسیار با ارزش بوده است اما حاشیه های سیاسی و تسویه حسابهای جناحی باعث شده تا به خوبی اقدامات نیروهای امنیتی را درک نکنیم. به نظر می رسد که آقایان نمی دانند اگر در داخل کشور به جان هم می افتند و انواع اتهامات را علیه یکدیگر به کار می برند،‌در سایه تلاشهای شبانه روزی نیروهای امنیتی برای تامین آرامش کشور است. بی شک امنیت یکی از نعمتهای بزرگ برای هر کشوری است و کسانی قدر این نعمت را می دانند که برای مدتی از داشتن آن محروم بوده اند. البته آنهایی که اهل مطالعه و بررسی شرایط کشورهای ناامن هستند، به خوبی درک می کنند یک بمبگذاری یا اقدام تروریستی تا چه اندازه باعث تخریب روحیه مردم می شود و علاوه بر هزینه های مالی، چه تبعات جهانی برای کشور هدف به دنبال دارد. البته ایران اسلامی در سالهای اول انقلاب شاهد این اقدامات بود که متاسفانه از سوی کسانی انجام می شد که ایرانی بودند و در قالب گروهکهایی همچون فرقان و سازمان مجاهدین فعالیت می کردند. هنوز در سالگرد هفت تیر به یاد بمبگذاری دفتر حزب جمهوری می افتیم که هفته قوه قضاییه نامگذاری شده و در هشت شهریور در غم از دست دادن رییس جمهور و نخست وزیر، هفته دولت را گرامی می داریم. علاوه بر آن در روزهای تقویم ردپای ترورهای کوردلان را به وفور شاهد هستیم. البته این گروهکها شناسایی و به سرعت با آنان برخورد شد. اما نکته مهم این است که هرگز تروریست خارجی نتوانسته در داخل کشورمان اقدامی انجام دهد. اگرچه در سالهای اخیر شاهد ترور دانشمندان هسته ای بودیم، اما آنان نیز شناسایی و دستگیر شده و به مجازات رسیدند. اما دشمنی ها به پایان نرسیده و دایم با این قبیل اقدامات رو به رو هستیم که پاسخ آن را دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی کشورمان به خوبی می دهند. بنابر این باید زحمات نیروهای اطلاعاتی را پاس بداریم.

در این رابطه وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای از خنثی سازی چند بمب گذاری و یکی از بزرگترین توطئه های تروریستی گروه های تکفیری وهابی درتهران و چند استان دیگر خبر داد. وزارت اطلاعات در اطلاعیه خود افزود: با ادعیه ی مردم روزه دار و با عنایات خداوندی، یکی از بزرگترین توطئه های تروریستی گروه های تکفیری وهابی، در روزهای منتسب به حضرت خدیجه کبری (س) کشف و خنثی شد. در ادامه آمده است: در طرح جنایتکارانه گروهک ضد اسلامی تروریستی تکفیری، سلسله بمب گذاری هایی در نقاط متعددی در عمق کشور و مشخصاً برای مناسبت های پیش رو تدارک دیده شده بود که با توکل و توسل و فداکاری های سربازان گمنام امام زمان (عج) در تهران و چند استان دیگر، اقدامات شیطانی تروریست های تکفیری خنثی سازی شد، تروریست ها بازداشت شدند و تعداد بمب های آماده انفجار و مقادیر انبوهی مواد اولیه انفجاری کشف و ضبط گردید. وزارت اطلاعات در ادامه آورده است: با توجه به ادامه داشتن تحقیقات میدانی در داخل و خارج از کشور و استمرار بازجویی از تروریست ها، اطلاعات تکمیلی به محض فراهم شدن شرایط حفاظتی، به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید. سربازان گمنام امام زمان (عج) برای ادامه مسیر، شدیداً نیازمند ادعیه ی مردم روزه دار، بویژه در لیالی قدر هستند.

انهدام دو تیم تروریستی

اما چند روز قبل نیز روابط عمومی نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از انهدام کامل 2 تیم تروریستی و هلاکت 12 تروریست در شمال غرب کشور خبر داد. روابط عمومی این نیرو در اطلاعیه ای اعلام کرد: در پی رخنه 2تیم تروریستی ضد انقلاب در روز گذشته به منطقه مرزی اشنویه برای ایجاد ناامنی و شرارت در داخل کشور، رزمندگان قرارگاه حمزه سید الشهداء (ع) نیروی زمینی سپاه با انجام اقدامات دقیق و موفق اطلاعاتی، آنان را شناسایی و طی یک عملیات تعقیب،گریز و درگیری آنها را متلاشی و 12 نفر از تروریست ها را به هلاکت رساندند. این اطلاعیه می‌افزاید: در جریان این عملیات مقادیر قابل توجهی سلاح ، مهمات، تجهیزات و اسناد از تروریست ها به دست رزمندگان اسلام افتاد و 3 تن از رزمندگان دلاور و غیرتمند سپاه اسلام به فیض شهادت نائل آمدند.

انهدام 20 تیم تروریستی

اما این تنها گوشه ای از رشادتهای نیروهای امنیتی کشور است و سید محمود علوی وزیر اطلاعات در خطبه های نماز جمعه اردیبهشت امسال از دستگیری و انهدام بیش از 20 تیم تروریستی در سال گذشته خبر داد. حجت‌الاسلام علوی اظهار کرد: امنیت کشور دستاورد هماهنگی، همدلی، وحدت و همکاری تنگاتنگ سایر نهادهای امنیتی، نظامی، انتظامی و مدیریت سیاسی بوده است. وزیر اطلاعات گفت: به رغم توطئه‌های سرویس‌های جاسوسی کشورهای متخاصم،‌ ایران سال گذشته را با امنیت و آرامش پشت سر گذاشت. وی یادآور شد: در سالی که گذشت بیش از 20 تیم تروریستی که برنامه انفجار و اقدامات ضدامنیتی داشتند توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده یا به هلاکت رسیدند و مقادیر زیادی سلاح، مهمات و مواد منفجره از آن‌ها به دست آمد و اشراف کامل از نظر اطلاعاتی به هر حرکت آن‌ها وجود دارد. وزیر اطلاعات ادامه داد: دستگیری چند تیم پشتیبانی تیم‌های تروریستی و کشف مراکزی که در آن‌ها مواد انفجاری، ساخت بمب و اقدامات دیگر انجام می‌شد از دیگر فعالیت‌های وزارت اطلاعات بوده است. وی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته هلاکت سرکرده و اغلب اعضای تروریستی گروهک تروریستی انصارالفرقان را در جنوب شرق کشورمان داشتیم. در عین حال رصد اقدامات گروه‌های تکفیری و ارشاد صدها جوانی که در معرض جذب جریان‌های تروریستی قرار گرفته بودند و همچنین اقدامات در زمینه مبارزه با مواد مخدر از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته است که در سال گذشته موفق به کشف حدود 54 تن مواد مخدر صنعتی و سنتی و 2 تن مواد پیش‌ساز و همچنین کشف انهدام 17 لابراتوار تولید مواد مخدر و ضربه به 291 باند تولید و توزیع مواد مخدر شد.

فضای جنگهای نیابتی

از سوی دیگر امیر احمدرضا امیر پوردستان گفت: امروز فضای جدیدی از تهدیدات بر جامعه جهانی حاکم است که این فضا همان فضای جنگ های نیابتی است که بازیگران این فضا گروهک های تروریستی و تکفیری هستند. ما ضمن اینکه تهدیدات در فضای جنگ های ناهمطراز را مدنظر داریم ، متناسب با تهدید در حوزه جنگ های نیابتی نیز خودمان را آماده کرده ایم.وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ما در این زمینه تشکیل یگان های واکنش سریع ، تشکیل مدرسه تک تیراندازی، آماده کردن سلاح ها و تجهیزات متناسب با فضای تهدید در حوزه جنگ های نیابتی است و چند هزار ساعت فعالیت ، نحوه عمل، ساختار، سازمان، تجهیزات، تکنیک و تاکتیک گروهک های تروریستی و تکفیری را رصد کرده ایم و متناسب با این امور آئین نامه های رزمی خودمان را نوشته ایم و این آئین نامه ها را در رزمایش ها پیاده کرده ایم.امیر پوردستان اظهار داشت: نیروی زمینی ایران در هر دو فضا آماده مقابله با تهدیدها است و این را هم می دانیم که برخی از کشورهای مرتجع منطقه علاقمند هستند که تهدیدات گروهک های تروریستی و تکفیری را به مرزهای ایران نزدیک کنند، و ما برای این مساله هم آمادگی داریم و اعلام هم کرده‌ایم که خط قرمز 40 کیلومتری را در آن سوی مرزها ترسیم کرده‌ایم و راهبرد ما این است که هر گروهک تروریستی و تکفیری قبل از نزدیک شدن به مرز باید از بین برود و با هیچ کشوری هم تعارف نداریم و اگر احساس کنیم که یک گروهک تروریستی و تکفیری در 40 کیلومتری مرز ایران تهدیدی به حساب می آید، این گروهک قبل از اینکه به مرزهایمان نزدیک شود، باید منتظر برخورد قاطع ما باشد.

هر تحرکی به شکل مرموز کشف می شود

در همین رابطه دریابان علی شمخانی دبیر عالی شورای امنیت ملی در مراسم بزرگداشت شهید مصطفی چمران با اشاره به غوغایی که در منطقه ایجاد شده است بیان کرد: اینکه چرا اکنون که غوغایی در منطقه برپا شده و جنگ‌های نیابتی به منظور توسعه اختلاف در جهان اسلام به واسطه‌ی آمریکا و رژیم صهیونیستی و تحریک و حمایت داعش و گروه‌های تکفیری ایران امن است ممکن است برای برخی‌ها سوال باشد. شاید برخی بگویند آیا آن‌ها با ایران دشمنی ندارند؟ بعید است که کسی چنین چیزی را بگوید. اینطور نیست. این‌ها دشمن اصلی ایران هستند. وی افزود: ولی لطف خدا، الطاف خفیه امام زمان (عج) و مشارکت مردم موجب می‌شود که هر تحرکی در هر کجای ایران به شکل مرموز کشف شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار