کد خبر: ۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
سرپرست مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه باید وجهه اقتصادی و فرهنگی فرش را به خریدار ایرانی بشناسانیم گفت: بازار روسیه به‌عنوان یکی از بازارهای مطرح فرش ایرانی شناخته می‌شود، اما لزوم پذیرش ترخیص موقت از سوی این کشور وجود دارد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از تسنیم؛حمید کارگر  با حضور در غرفه این خبرگزاری در بیستمین نمایشگاه خبرگزاری و مطبوعات اظهار کرد: بعد از دست دادن بازار سنتی همچون آمریکا در پی تحریم مستقیم واردات فرش به این کشور به دنبال بازار جدیدی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: شاخص ترین بازارهای جدید، بازار چین است که با وجود تولید فرش دستباف در این کشور با حضور طبقه نوظهور ثروتمند که در حدود 200 میلیون نفر هستند فرش دستباف ایرانی کالای لوکس، پرستیژی و برنددار شناخته شده و توانسته در بازار چین جایگاه خوبی را از آن خود کند.

کارگر خاطرنشان کرد:بعد از چین روسیه به عنوان کشوری که اقتصاد آن بعد از فروپاشی شوروی دچار تحول شد، طبقه ثروت مندی همچون چین در این کشور ایجاد گردید و بازار روسیه به طور طبیعی قابلیت دریافت فرش ایرانی را دارد.

سرپرست مرکز ملی فرش ایران با اشاره به این که فرش‌هایی که قیمت متوسط رو به بالا دارند در بازار روسیه جایگاه مناسبی دارد، افزود:  مشکل مشخص ورود فرش ایرانی به بازار روسیه قانون ترخیص دائم فرش از گمرکات این کشور است به آن معنی که گمرک روسیه مالیات کل میزان فرشی که به این کشور وارد می‌شود را دریافت می‌کند اما در ترخیص موقت تنها عوارض و مالیات فرشی دریافت می‌شود که در خاک کشور مقصد به فروش رسیده است.

وی در رابطه با بی رغبتی مصرف کننده داخلی فرش دستباف یادآور شد: باید دو وجه اقتصادی و فرهنگی فرش دستباف ایرانی را به مشتری  داخلی بشناسانیم و اگر در این کار موفق باشیم می‌توان امیدوار بود که کار درست و اصولی در فرش دستباف صورت گرفته است.

کارگر بیان کرد: مصرف کننده نباید خود را محدود به بازار شهر و محل زندگی خود کند بلکه باید از بازار‌های شهرهای دیگر اطلاع بدست آورد و موضوعاتی همچون عدم همخوانی فرش ایرانی با دکوراسیون امروزی در پی عدم اطلاع کامل از فرش ایجاد شده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: فرش ، دستبافت ، گمرک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار